BasBQ
Beef en Steak

Texas beefribs!

Tomsmoke

Sprokkelaar
Berichten
36
pnOvJuMkj

Beste bqqers,

Hier een recept en bereiding van de Texas beefribs:

2 beefribs (ik had Australische black angus van een bevriende slager, prachtig spul) anders van een ander mooi ras.
8 eetlepels dalmation rub (gelijke delen grof zout en grof gestampte peper)
Eventueel iets om de rub te laten plakken zoals mosterd, hot-sauce of olie.

Bereid een smoker of bbq voor op 275 Fahrenheit.

Haal het vlees uit de koeling en haal het vlies aan de onderkant van de botten eraf. Smeer het vlees in met de slatcher en verdeel de rub er royaal over. Laat het vlees op temperatuur komen.

Leg het vlees, in mijn geval een zelf gebouwde smoker, op de bbq en sluit de deksel. Zorg voor een constante temperatuur van 275 Fahrenheit en zet er een waterbak bij. Controleer na een uur hoe vlees eruit ziet en spuit het nat met azijn, appelsap, water of wat voor vloeistof dan ook. Herhaal dat nu om het uur. Zo zorg je dat het geheel lkkr vochtig blijft, de botten niet te donker worden en er een mooie bark ontstaat.

Na 6 uur ga je de temperatuur in de gaten houden, die moet 92 graden Celsius worden. Je kan het ook goed voelen door te prikken met je thermometer. Je moet zo tussen de botten door de 2 membraampjes heen kunnen prikken zonder moeite.

Als dit allemaal in orde is mag het vlees eraf en pak je het losjes in aluminium folie en laat het minimaal een half uur rusten, in een piepschuimen bak je die hebt.

Daarna is het een kwestie van aansnijden en smullen!! De mijne waten super mooi geworden! Mooi sappig , een mooie bark en een dikke rundersmaak!!

pmOMgC7vj

pn9P12oIj

pol2r4DIj
 
Lekker hoor
 
Ziet er lekker uit.  :) !

Maar kijk nog eens naar het formaat van de foto's, zijn bij mij lastig te zien i.v.m. de afmeting.
 
Hans zei:
Maar kijk nog eens naar het formaat van de foto's, zijn bij mij lastig te zien i.v.m. de afmeting.

Inderdaad, maar wat we zien. Ziet er lekker uit  B-)

 
JaapAap zei:
Kan ze prima zien op m'n iPhone met tapatalk


Sent from my iPhone using Tapatalk


Op onze P.C. zie je maar gedeelte van de foto's en moet je steeds naar de balk onder de foto's gaan en te schuiven om het hele plaatje te zien.
  Da's lastig!
 
Hans zei:
Ziet er lekker uit.  :) !

Maar kijk nog eens naar het formaat van de foto's, zijn bij mij lastig te zien i.v.m. de afmeting.

Dank voor de reacties! :D ik zal op het formaat van de foto's gaan letten
 
JaapAap zei:
Iemand ook een kerstvariant voor beefribs?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ze op een kerstbord leggen? ;)
 
Ik heb ze ook maar eens gemaakt.. kostte goddomme 12 uur. Maar ernstig lekker.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan