BasBQ
Beef en Steak

Testje Napoleon briketten.

Inderdaad, testen zonder gerechten klaarmaken is een no go. Ik ben net nog even bezig geweest tussen de buien door om wat nieuwe spulletjes te proberen maar ideaal is dat niet maar de smashburgers de nieuwe grillplaat en de hamburgerflipper bevielen goed 👌
 
Inderdaad, testen zonder gerechten klaarmaken is een no go. Ik ben net nog even bezig geweest tussen de buien door om wat nieuwe spulletjes te proberen maar ideaal is dat niet maar de smashburgers de nieuwe grillplaat en de hamburgerflipper bevielen goed 👌
En daar gaat het toch om. Lekkere dingen grillen.
 
Als je 1 of 2 briketten in de lengte halveert en die halve delen als soort van overloop voor het vuur gebruikt (zoals @rno ook oppert, baksteengewijs ) is dat misschien een idee ? wellicht dat de halve delen wat makkelijker branden omdat er makkelijker meer zuurstof bij komt en dan heb je in elk geval een bruggetje waar het vuur kan doorlopen naar de volgende briket.

Succes met puzzelen verder ;).
 
Als je 1 of 2 briketten in de lengte halveert en die halve delen als soort van overloop voor het vuur gebruikt (zoals @rno ook oppert, baksteengewijs ) is dat misschien een idee ? wellicht dat de halve delen wat makkelijker branden omdat er makkelijker meer zuurstof bij komt en dan heb je in elk geval een bruggetje waar het vuur kan doorlopen naar de volgende briket.

Succes met puzzelen verder ;).
Dank je wel.
Dat had ik ook in m'n gedachte maar als de briketten niet met de kopse kant met elkaar in aanraking komen lopen ze maar zeer lastig door (zie foto's) ik denk dat ik dat op ga lossen met wat Ecobrasa's in de overloop, we puzzelen verder. ;)
 
Dat had ik ook in m'n gedachte maar als de briketten niet met de kopse kant met elkaar in aanraking komen lopen ze maar zeer lastig door
Vandaar mijn gedachte om er een halve briket al bruggetje op/overheen te leggen .. als je met 2 soorten briketten moet gaan werken word het wel omslachtig denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hans
Vandaar mijn gedachte om er een halve briket al bruggetje op/overheen te leggen .. als je met 2 soorten briketten moet gaan werken word het wel omslachtig denk ik.
Omslachtig? Och je probeert maar wat er zijn ook mensen die ze gelijk in de kliko dumpen maar zo zijn we niet we exprerimenteren graag met nieuwe dingen. Van de Ecobrasa weet ik dat het een briket is die prima ontsteekt vandaar het idee van de overloop.
Als dit niet gaat komt het bruggetje er wellicht wel.
 
Leuk toch een beetje spelen en experimenteren met als beloning een of ander lekker gerecht.
 
Leuke test ja!
Kun je het "instorten" wel terug herleiden naar plekken waar er geen overlap tussen de briketten zat? Dus alleen maar kopse kanten met eventueel te veel tussenruimte?
Ja dat denk ik wel om dat te ondervangen heb ik boven op de plekken waar ik dit verwachte er voor gezorgd dat er een halve briket lag om te over bruggen maar deze werd helaas niet aangestoken dus werkt het niet. vandaar m'n idee om dit eens met wat ECObrasa te proberen.
We puzzelen verder ;)
 
Er is sowieso niks leuker dan op een gecontroleerde manier spelen met vuur, en in de kliko gooien kan dan altijd nog als het echt helemaal niet bevalt ;)
 
Er is sowieso niks leuker dan op een gecontroleerde manier spelen met vuur, en in de kliko gooien kan dan altijd nog als het echt helemaal niet bevalt ;)
Tja, we blijven toch pyromaantjes! :) 😉;)
 
Vandaar mijn gedachte om er een halve briket al bruggetje op/overheen te leggen .. als je met 2 soorten briketten moet gaan werken word het wel omslachtig denk ik.
Je moet toch wat als je slang op de overgangen niet verder wil en dat overbruggen niet werkt :cry:
 
Laatst bewerkt:
Momenteel PP met Napoléon en een handvol andere briketten. Omslachtig? Niet echt, tot nu toe.
 
Erg nieuwsgierig naar je ervaringen, maak je een plaatje van je snake?
 
Ben inmiddels ruim 8 uren bezig. 8 staven, niet doorgebroken, als bakstenen op elkaar gelegd. Een handje AH briketten om te beginnen en een paar briketten bovenop bij een overgang. Net bij het inpakken kunnen vaststellen dat alles mooi is aangegaan. Heb de staven niet strak tegen elkaar gelegegd, een beetje lucht ertussen gelaten. Temperatuur is, zoals jezelf ook al hebt opgemerkt, superstak te regelen op 120 graden. Zal morgen wat plaatjes posten. Een echte Snake is het niet. Met 2 staven achter elkaar ben je snel klaar en heb je niet veel ruimte nodig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hans
Je moet toch wat als je slang op de overgangen niet verder wil en dat overbruggen niet werkt :cry:
Ik ben normaal wel het type wat denkt in oplossingen i.p.v. zeggen het gaat niet of het is te lastig maar dat wil momenteel even niet ..
 
Ik ben normaal wel het type wat denkt in oplossingen i.p.v. zeggen het gaat niet of het is te lastig maar dat wil momenteel even niet ..
Kan ik me wat bij voorstellen, maar als je net een paar dozen hebt aangeschaft moet je wel wat proberen want ik ben erg tegen weggooien van bruikbaar spul en omdat wellicht meer genoten deze briketten hebben aangeschaft is het wellicht verstandig om ervaringen te delen vandaar. :unsure:
 
Laatst bewerkt:
Erg nieuwsgierig naar je ervaringen, maak je een plaatje van je snake?
Voor een l&s sessie van 8:15 tot 18:00 heb ik een 8 tal Napoleon staafbriketten gebruikt. Verder 8 AH briketten om te beginnen en 3 AH briketten bovenop de staven bij de overgang. Gedurende de gehele sessie een zeer stabiele temperatuur van 120gr gehad en nauwelijks hoeven bijregelen. Voor mij zijn de Napoleons uitstekende briketten die zeer stabiel en zuinig branden en die ik zeker weer ga kopen. Of de briketten op de overgang absoluut noodzakelijke zijn weet ik niet, net zomin als de 8 startbriketten. Echter deze methode werkt voor mij prima.

8DAE19B9-9DA2-4672-82AA-06F7F11F228C.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Kan ik me wat bij voorstellen, maar als je net een paar dozen hebt aangeschaft moet je wel wat proberen want ik ben erg tegen weggooien van bruikbaar spul en omdat wellicht meer genoten deze briketten hebben aangeschaft is het wellicht verstandig om ervaringen te delen vandaar. :unsure:
Weggooien van bruikbaar materiaal is altijd zonde, wat het ook is..
Van elkaar leren en ervaringen delen is toch 1 van de bedoelingen van een genootschap als dit ;)
 
Mooi dat het werkt zoals je ze neergelegt hebt liggen die 8 briketten op elkaar gestapelt?
 
Voor een l&s sessie van 8:15 tot 18:00 heb ik een 8 tal Napoleon staafbriketten gebruikt. Verder 8 AH briketten om te beginnen en 3 AH briketten bovenop de staven bij de overgang. Gedurende de gehele sessie een zeer stabiele temperatuur van 120gr gehad en nauwelijks hoeven bijregelen. Voor mij zijn de Napoleons uitstekende briketten die zeer stabiel en zuinig branden en die ik zeker weer ga kopen. Of de briketten op de overgang absoluut noodzakelijke zijn weet ik niet, net zomin als de 8 startbriketten. Echter deze methode werkt voor mij prima.

Bekijk bijlage 29873
Ziet er goed uit, zie ik goed dat je de staven op elkaar gestapelt hebt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan