BasBQ
Beef en Steak

Temperatuur onder controle houden

 
 

FvdB

Vuurmaker
Berichten
94
Hello,
Dit weekend weer aan het hobbyen geweest en aan de hand daarvan toch even een vraagje.
Bij mijn fatty dit weekend, maar ook al eerder, lukt het mij een uur of 2/3 om de temperatuur mooi vlak te houden op de Mastertouch. Daarna zakt ie ineens behoorlijk naar beneden. Voor mijn gevoel zijn de briketten dan nog niet helemaal op maar lijkt wel of ze uit gaan.
Gebruikte Hotdevil briketten dus daar kan het niet aan liggen denk ik. Heb nu Coco Flamy.
Hebben jullie tips/adviezen?
heb wel eens wat gelezen over de 'snake' manier om met briketten te werken. Zou dat helpen?
 
IK heb nog geen ervaringen met andere methoden, maar gebruik nu al een aantal keer de snake methode. Ik heb hier goede ervaringen mee. De laatste keer (zie foto) was een run voor de PP. Hier heeft hij ruim 8 uur gebrand en hij had ook nog een aardig stukje door kunnen gaan. De temperatuur was constant rond de 115 graden. Ik heb hier nog gebruik gemaakt van weber briketten.

Zal zeer binnenkort ook cocosbriketten gaan aanschaffen.

 
Ik ken de hotdevil briketten niet maar mogelijk heb je te veel as? Paar keer tegen een pootje tikken helpt dan om de overtollige as te laten vallen.
 
smeinkie zei:
IK heb nog geen ervaringen met andere methoden, maar gebruik nu al een aantal keer de snake methode. Ik heb hier goede ervaringen mee. De laatste keer (zie foto) was een run voor de PP. Hier heeft hij ruim 8 uur gebrand en hij had ook nog een aardig stukje door kunnen gaan. De temperatuur was constant rond de 115 graden. Ik heb hier nog gebruik gemaakt van weber briketten.

Zal zeer binnenkort ook cocosbriketten gaan aanschaffen.


Hoeveel briketten steek je dan aan?
 
Waaide het hard tijdens je sessie of regende het?

Ik leg gewoon alle kolen indirect op een berg aan 1 kant. Daar kan ik makkelijk een uur of 5-6 mee uithouden zonder bij te vullen. Tenzij het waait of regent dan moet ik meestal wel tussendoor bijvullen.
 
stijntje113 zei:
Waaide het hard tijdens je sessie of regende het?

Ik leg gewoon alle kolen indirect op een berg aan 1 kant. Daar kan ik makkelijk een uur of 5-6 mee uithouden zonder bij te vullen. Tenzij het waait of regent dan moet ik meestal wel tussendoor bijvullen.

Geen regen en wind ook niet overdreven volgens mij. Ik zal eens een snake proberen, kijken hoe dat werkt. Anders gewoon op tijd bijvullen. Misschien doen die nieuwe briketten al wel wonderen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan