BasBQ
Beef en Steak

Teleurstellende Amerikaanse Sucade

 
 
 

Derek

Kooltjesharker
Berichten
129
Vrijdag een stuk amerikaanse sucade gekocht - houdbaar tot juli
IMG_8592.jpg


Dankzij het geweldige filmpje van Frits en zijn buurman heb ik de sucade in optimale gereedheid gebracht om op de BBQ te kunnen knoeien ;)
IMG_8595.jpg


IMG_8603.jpg


IMG_8605.jpg


Tja, en toen op de BBQ
IMG_8620.jpg


En toen werd ons vermoeden bevestigt, het vlees was/is bedorven. Tijdens het openmaken van de verpakking rook het al een beetje vreemd maar niet heel extreem. Wij als beginnende BBQ-ers dachten dat dat kwam vanwegen al het bloed en dat er een beetje bij hoorde vanwegen het vacuum verpakken of zo. Maar helaas bleef het ruiken en op de BBQ werd het vlees op sommige plekken zelfs groen. Ben bang dat ik niet gauw weer wat vlees bij de Makro ga kopen, dit is al de 2de x dat ik bedorven vlees bij de Makro vandaan haal.
 
Dat is balen zeker omdat je het zo mooi hebt schoongemaakt.

?k zou met je verhaal en foto's naar de Makro gaan en verhaal halen!
 
dat is zonde, al die moeite voor niets geweest.
kijk of je je geld terug kan krijgen
 
Ik heb ook weleens bedorven vlees gekocht bij de Makro, kan altijd gebeuren dat er ergens in het proces iets is misgegaan denk ik dan maar. Ben er toen mee teug gegaan, het stonk de koelkast uit en alles werd netjes opgelost.
Je hebt ook een foto van het label, die zou ik uitprinten, daar kunnen ze misschien iets aan hebben als er wat mis is met een hele batch.

Als vlees uit het vacuum komt kan het een beetje vreemd ruiken, ik dep het altijd droog met keukenpapier en na een paar minuten moet die lucht er dan wel af zijn en het naar normaal vlees gaan ruiken, is dat niet het geval dan gaat het terug naar de winkel.

En mijn regel hier is, when in doubt, throw it out. Oftwel, bij twijfel gaat het weg.
 
Ja, ik ga vandaag ook even terug naar de Makro. Heb de verpakking al uit de vuilnisbak geplukt en ga vandaag met de rest wat ik al verpakt had en het restant van wat er op de BBQ lag terug. Komt vast goed. De vorige keer heb ik ook mijn geld terug gekregen, het is alleen een beetje balen als je denkt een lekker stuk zacht vlees op je bord te krijgen  ;D
 
Zeker weten en je krijgt ook minder zin om bij ze te kopen op die manier. Dat had ik indertijd wel.
 
Zonde dat het vlees niet goed was,je had ze wel mooi schoongemaakt.
 
nou even op en neer gegaan naar de Makro zonder blikken en blozen kreeg ik een nieuwe amerikaanse sucade mee. Ga het meteen vandaag even ruiken  ;D ;D en weer netjes gereed maken voor deze keer maar de de vriezer ipv de BBQ  ;)
 
Netjes geregeld!!
 
Ja, maar wel balen.
Heb je je er zo op verheugt, is het vlees niet goed.
Had je nog wel een backup liggen of ben je vleesloos de avond in gegaan????
 
Helaas werd het vegatarische avond, maar moet er wel bij zeggen dat het een hele lekkere groente schotel is uit de oven en met wat stokbrood en knoflook boter ben ik niets tekort gekomen  ;D
 
Balen zeg,

Lekkerder dan Sucade van de BBQ is er (haast) niet
Mij gelukkig nog niet overkomen.
Als ze ruiken dep (of spoel) ik ze even schoon.
 
Derek zei:
nou even op en neer gegaan naar de Makro zonder blikken en blozen kreeg ik een nieuwe amerikaanse sucade mee. Ga het meteen vandaag even ruiken  ;D ;D en weer netjes gereed maken voor deze keer maar de de vriezer ipv de BBQ  ;)

goed geregeld
 
Balen dat het niet goed was! Waar kunnen we dat filmpje van Frits vinden? Ik heb namelijk ook zo'n stukje vlees in de vriezer liggen :)
 
Gerard even kijken bij Tips, Tricks & Tutorials
 
Top bedankt!
 
Zonde van zo'n mooie sukade, en de moeite die je er voor gedaan hebt. Maar je moet maar zo denken; beter groen dan blauw! ;) (inside grapje)
 
@nosmo , 8)

Jammer dat hij bedorven was, maar scheelt dat ze dan wel weer netjes een nieuwe meegeven.

Je had het wel netjes schoongemaakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan