BasBQ
Beef en Steak

Tekening/afmetingen als voorbeeld voor een bbq meubel Weber 57cm kettle

 

Bobbie5580

Sprokkelaar
Berichten
32
goedemiddag,

zie hier allemaal prachtige meubels voor de buitenkeuken voorbij komen nu vroeg ik mij af wie hiervoor een indicatie/tekening heeft gemaakt en of hij of zij deze evt wil delen. ben dan meer op zoek naar de goede hoogte, lengte en breedte afmetingen en evt gebruikt materiaal

alvast bedankt!!

groetjes!!!
 
Er zijn zoveel mogelijkheden als wensen!
Qua maten zou je eens kunnen spieken bij bijvoorbeeld steigerbuis-online.nl, hier zul je zelfs zien dat je zelf de maat naar wens kan aanpassen, maar de vooraf ingestelde waarde geeft denk ik een goede indicatie van "normaal".
Goede tekeningen zijn op meerdere plaatsen te koop (al kan ik er nu geen noemen). Gratis delen gebeurt weinig omdat het tekenen uiteraard een vak is en tijd (dus geld) kost.
 
Er staan voldoende voorbeelden hier op de site vaak met tekening. Kijk even in het DIY hoekje

Hier is de mijne:

Qua hoogte zou ik de hoogte van je keuken blad aanhouden (er van uitgaande dat die hoogte je goed bevalt)
 
He Bobbie,
Ik heb een afkortzaag gebruikt, dat gaat lekker snel. Voor het gat een decoupeerzaag.
Verder natuurlijk boormachine en schuurmachine.
 
Ik heb veel gefreesd. Veel hangt af van je constructie. Koud op elkaar met hoeken is het eenvoudigst. Ik heb de verbindingen met pennen gemaakt.
Veel werk maar ik wilde geen schroeven gebruiken. Je kunt ook simpel schroeven met kreg pocket hole schroeven.
Maak een schets of kijk hier, pinterst etc. Ga dan een tekening maken met een zaaglijst. Doe ik zelf bij dit soort simpele dingen niet maar ik hobby wel eens meer met hout.
 
Voor mijn constructie heb ik gebruikt gemaakt van stalen hoekprofielen en schroeven (bij grote of lange schroeven, wel voorboren). De meeste hout (grote en lange zaagsnede) heb ik laten zagen. En verder gebruikt gemaakt van decoupeerzaag (zorg voor een stevige zaagblad zodat die niet zo snel wijkt), boormachine (met meerdere accu's het liefst) en een powerfile om de laatste zaken pas te maken.
Succes met bouwen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan