BasBQ
Beef en Steak

Team Anoniem meld zich,,

Team Anoniem

Sprokkelaar
Berichten
25
Wij zijn team anoniem,
We komen uit de omgeving van Oosterhout Noord Brabant,,
Arno Niem komt uit Breda,,
Benno Niem is de Pitmaster en komt uit Rijen (hihi dat ben ik dus,,)
Carrie Niem komt uit Oosterhout,, (en dat is mijn liefke),,
We houden heel erg van BBQen en we zijn nog niet zo bekent met BBQ wedstrijden,,
Van het weekend hebben we bij de BBQSOCIETY onze eerste KCBS BBQ wedstrijd gehad en we vonden het super,,
Helaas werden we 15e van de 15 teams maar gelukkig niet op alle onderdelen,,
Ik durf te experimenteren maar heb dan toch wel geleerd dat ik me vast moet houden op een wedstrijd wat ik wel ken ,,
??n tip van me,, Doe nooit een Beef Brisket Injecteren met 250 milliliter verse Ananas sap want dan word het PAT?,,
Dacht echt ik wil geen taaie brisket en tja die heb ik dan ook niet gehad,,
We staan ook op Facebook onder Anoniem,,
Ik vind het super dat ik jullie ontmoet heb en hier op het forum werd uitgenodigd om rond te kijken (al had ik me al op de verkeerde forum aangemeld ),,
Vertel vertel wie zijn jullie?>>
Groetjes Team Anoniem.

PS; Foto's volgen we hebben der een paar hele mooie bij van een paar bekende personages in de bbq wereld,, ;)
 
Hahahahaha,
Ik zag al wat voorbij komen op het andere forum maar dat was inderdaad erg minimaal....
(dat andere forum is voor mij het lees-forum, dit is het doe-forum :eek:))
Jullie zijn dan misschien 15e van de 15 teams geworden....wij zijn alleen wezen kijken (en proeven).....

Dus wat mij betreft RESPECT omdat jullie WEL meegedaan hebben!!!!
ReneR
 
Dat was wel het minimale wat we konden doen,,,  B-)
Hoe beviel het wat je geproefd hebt??>
Groetzz Benno,,,
 
Welkom bij de club Benno!

Het was een geweldig weekend en ik vind dat jullie een puike prestatie hebben neergezet voor een eerste wedstrijd.
Gelukkig staat hier heel veel informatie over Low and Slow, dus kijk even rustig rond.
Stel gerust al je vragen wij helpen jullie graag waar dat kan.
En foto's vinden wij fantastisch hier dus kom maar op :).
 
Welkom Team Anoniem,

Nu jullie op dit forum zijn en alle tips & tricks kunnen lezen wordt de kans een stuk kleiner dat jullie bij de volgende wedstrijd weer onderaan eindigen :)
Wel lees ik overal dat iedereen veel lol heeft gehad en nieuwe mensen hebben ontmoet, maar h?......het blijft ook een wedstrijd en iedereen wil zo hoog mogelijk in de ranking komen te staan, toch?

Mochten jullie dat nog niet gevonden hebben, zie ook onderstaand draadje voor de foto's van de Cook-Off van afgelopen weekend.
http://www.bbqgenootschap.nl/forum/wedstrijdbarbecue/foto's-cook-off

Nogmaals welkom en hopelijk zie ik veel mooie dingen van jullie voorbij komen :)
 
hoi Benno,
Ook van deze kant een hartelijk welkom bij dit edele genootschap.
Ook ik vond het heel leuk kennis met jullie te hebben gemaakt.
Denk dat je hier heel veel info kan vinden en anders gewoon vragen
 
Hi Benno, welkom op het juiste forum ;-). Van mij hadden jullie de meest hart en maag verwarmende prijs mogen winnen. Super lekkere burgertjes bij jullie gastvrije tentje mogen eten. Succes en veel plezier hier.

Groeten van de buur Brabo.
 
Heee

Te gek dat jullie je ook hebben aangemeld.. !!  Op deze te gekke forum.. 
veel plezier hier !!!

Groeten

Fernando Wokke
 
Een echt ABC -tje dus jullie team... Welkom alle drie.

Heb even op jullie FB pagina gekeken.... Was volgens mij wel een zwaar weekend, haha

Het voordeel van laatste worden is dat je altijd omhoog kunt kijken, was je meteen eerste geworden dan is de volgende wedstrijd altijd een teleurstelling.

Veel plezier hier.
 
Welkom,
Ik vind het erg leuk om jullie ook hier op het forum te zien.
 
Hoi benno welkom op het forum. Ik heb bij jullie een stuk kip mogen proeven, dat was erg lekker. Maar wat voor mij nieuw was en jullie een dag eerder hoorde, een standaard kippenvelletje is een no-go bij de jurering. Volgens mij hebben jullie een hoop geleerd over het hoe en wat van het wedstrijd bbq'n dit moet samen met de passie die jullie al hadden toch tot mooie resultaten gaan leiden.
 
Hoi Team Anoniem,

Van harte welkom bij het Genootschap!

Zoals ik al zei tegen je, iedereen die ik sprak vond jullie onwijs gezellig, dat is ook wat waard. En KCBS stijl is toch een specifieke tak van sport, als je niet goed weet wat er verwacht wordt dan is het lastig de eerste keer.
En jullie zijn ook niet overal laatste mee geworden, ook positief.
 
Hoi Arno, Benno en Carrie!

Leuk om jullie nu ook op het forum te zien. Nog bedankt voor het smakelijke kippevlerkje op de zaterdag ;)
Ook mooi om te zien dat jullie ook aan het experimenteren zijn geweest met Ananassap. Het is inderdaad een grote verwoester. Als je het gebruikt moet je het maar heel kort gebruiken voor marinade en daarna snel de enzymen deactiveren met hitte, anders maak je klei van je vlees. Zo heb ik een paar maanden geleden een zooi ribs laten versoppen. Ananas gepureerd met de sapcentrifuge, puur sap geinjecteerd in het vlees, de ribben daarna nog ingesmeerd met de pulp en zo een uur of drie in de koelkast gezet. Ze gleden als natte dweilen de BBQ op en bleken na afbakken (ik deed dat ook nog eens low en slow...) gelijk aan een mooie pat?, zoals je dat al zo mooi zelf ondervonden had met jullie brisket.
Gevaarlijk spul dus. En doodzonde van je mooie vlees natuurlijk.
Bij sommige toko's is iets vergelijkbaars te koop: Papa?ne. Dat komt van de papaya en vermalst ook. Het zit als poeder in potjes. Ik heb gelezen dat dat wat milder werkt, dus voor beef misschien een oplossing.

Leuk om nog zo'n stel experimenteerders te mogen verwelkomen bij deze club!

Groetjes van Jeroen
 
Ha Arno, Benno en Carrie! Leuk dat jullie uit de anonimiteit stappen en je hier melden. Ik vind het altijd wat gezelliger als ik weet tegen wie ik praat ;)  ( maar dat was al duidelijk gezien mijn reactie. Ahum, subtiel is NOT my middlename....)
Welkom hier, en hopelijk vinden julie antwoord op prangende vragen zoals " waarom lazerde onze brisket uit elkaar, en hoe gaan we dat de volgende keer niet laten gebeuren". Er zijn altijd mensen hier die van alles willen delen, doe daar je voordeel mee.
Dus nogmaals welkom!
 
Hallo Arno, Benno en Carrie (leuke aliassen overigens...dus toch nog een beetje anoniem)

We hebben tijdens de Cook-Off inderdaad op de zaterdagmiddag een gezellig uurtje staan te kletsen!
Van zalm op een plankje tot en met de ballen van Frits passeerden de revue!
Toen was anoniem nog anoniem en bijgaande foto laat dat nog eens zien, you remember?  :)
Welkom op ons fantastische forum!

DSC_0296.jpg
 
Hey team niet meer zo anoniem,  :p

Van harte welkom op dit leuke forum.

en wat betreft jullie plaatsing tijdens de wedstrijd, ik heb diep diep respect voor jullie want uiteindelijk hebben jullie nu al meer bereikt dan ik waarschijnlijk ooit haal :(
(wie weet zal ik ooit deel uitmaken van een team dat uit Twente komt maar vooralsnog hou ik het maar gewoon in mijn eigen comfort zone)

dus wat dat betreft petje af (voor jullie alle drie) :D

 
Begreep dat dit het gezelligste team was.
Hoop jullie de volgende keer te ontmoeten.
 
hallo team anoniem! ik ben fan van jullie! wat een enthousiasme en gezelligheid! en daar draaid het om!
 
Hallo Team Anoniem!

Welkom! Wij hadden de eer om naast jullie te mogen staan. Als het de volgende keer weer zo hard regent als op de zaterdagavond moeten jullie maar bij ons komen schuilen.

Jullie zijn een gezellig team, hebben geleerd dat een Ikea thermometer niet altijd aan de verwachtingen voldoet, maar ook dat we op de wedstrijden een 707 breakfast doen.

Tot op de volgende wedstrijd!
 
Terug
Bovenaan Onderaan