Beef en Steak

Te lang uitgestelde hobby

Vinnie1569

Tondelzoeker
Goeiemorgen allemaal, Ik wil mij even voorstellen. Mijn naam is Vincent en ik ben sinds een jaar woonachtig in het mooie 's-Gravenzande. Na 20 jaar in een appartement hebben we eindelijk een huis met tuin, om in de zon te zitten, de kleinkinderen te laten spelen en om eindelijk te doen wat ik al jaren wil. Mensen uitnodigen voor een heerlijke BBQ !!
Ik sta qua ervaring nog in de kinderschoenen, ik lees veel over wat kan maar weet nog niet zo goed waar te beginnen. In de tuin staat nu een Campingaz 4Pits Buitenkeuken met Grill en Bakplaat en een Weber 57cm Kogelbbq. Dus het materiaal is er en uiteraard wil ik de Weber gaan gebruiken om het buikspek, de spareribs en de Moinkballs op te maken.
De tip om me aan te sluiten bij dit forum kwam van een goede vriend die inmiddels een kleine meester is geworden op het gebied van de BBQ en alles wat daarmee te maken heeft.

Welkom hier

Welkom Vincent!

Vincent, welkom bij het genootschap

Het westland wordt steeds beter vertegenwoordigd hier! Welkom!

Welkom hier! Omdat je niet goed weet waar te beginnen geef ik alvast een kleine tip omdat je met een weber ketel werkt:
Voor low en slow met de weber zijn er 2 technieken die bijna altijd aangeraden worden om de temperatuur onder controle te houden. Dit zijn de "minion methode" en de "snake" 🐍. Nou is volgens mij de snake de meest betrouwbare (correct me if I'm wrong) en dus geef ik je daar maar gelijk een filmpje over:

Voor recepten om mee aan de slag te gaan staat dit forum zó ontzettend vol met mooie gerechten! Dus lees lekker in het rond. Spareribs zijn een favoriet voor die eerste paar oefenrondjes met low en slow, aangezien deze enorm vergevingsgezind zijn

0dff71eddeca34feda51aaa17b8cb537.jpg

Welkom Vincent!

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Terug
Bovenaan Onderaan