Beef en Steak

Taquito dogs met "pico de gallo" met een twist

 

cricque

Stoker
Berichten
302
Aangezien er al een paar mensen hetzelfde idee hadden als ik (pizza dogs ...) toch maar wat anders gemaakt. En geen seconde spijt van gehad

Taquitos zijn wraps met een kaas vlees vulling, het vlees kan je dus al raden ... hot dogs


IMG_2089.jpg


Eerst de "pico de gallo" maken
Tomaten (ik neem altijd san marzano) in brunoise snijden (dus gewoon blokjes), wat rode ajuin zeer fijn snipperen. Wat bieslook en peterselie erbij. Spijtig genoeg hadden ze geen koriander in de winkel liggen vandaag ... Ik heb ook een paar kleine stukjes komkommer gesneden. Daarop een flinke scheut limoen, wat olijfolie. Peter en selderijzout en een snuifje suiker en klein beetje chili. Dit maakt het geheel licht zoet en toch zuur. Die koriander heeft niemand gemist !


IMG_2094.jpg


Nog wat ajuin overhouden gewoon fijn gesneden en ook wat chili. De puntpaprika's in repen gesneden met wat olijfolie erop en italiaanse kruiden

De cheddar in driehoekjes gesneden, waarom zal je zo meteen zien (is niet echt een must)

IMG_2095.jpg


Slecht snijwerk op de hete honden !


IMG_2096.jpg


Dan het echte werk

Even kort de paprika grillen
IMG_2098.jpg


De dogs erbij een kleurtje geven en de paprika al aan de kant

IMG_2104.jpg


Dan de "taquito" zelf

Je neemt een wrapt en smijt er alles op :)


IMG_2108.jpg


Hierom dus de driehoekjes zo loopt er niet teveel kaas uit (hier heb ik dus echt wel over nagedacht :) )
Wat paprika erop, nog wat bieslook, rode ajuin en wat chili

IMG_2110.jpg


De hot dog erop, en rollen maar

IMG_2112.jpg


Om de wraps toe te houden, wat ketchup gebruikt


IMG_2113.jpg


Effe aangrillen

IMG_2116.jpg


En dan laten rusten zodat de wrap wat krokanter word, het hoeft geen baseball bat te worden uiteraard
De kleinsten hadden ondertussen al een gewone hot dog op

IMG_2118.jpg


Het uiteindelijke resultaat:

IMG_2129.jpg




Ik kan alleen zeggen: het was lekker en gaan we zeker nog maken. Er was maar 1 groot nadeel ... ik had veel te weinig voorzien, dus nog een pot hot dogs moeten openmaken en nog bijgemaakt :)

Er kan zeker mosterd bij, maar had ik niet gedaan omdat ik dit eerst zo wou proberen, maar het was een experiment, en zeker eentje dat we nog gaan doen. De combo van de 2 was fenomenaal. Mijn vrouw is zo geen "vleeseter" (1 stukje vlees max), nog tomaten eter, maar ze heeft bijgepakt en ik moest nog een taquito maken voor haar
 
Lekker man, ziet er super uit!
 
Prachtig! Heel goede foto ook!!
 
Dat lust ik! Lekker zeg.
Leuk dat je ook origineel blijft met je eigen inzending ;);)
 
Die zien er goed uit zeg!

Erg leuk gedaan.
 
Leuk gedaan hoor! Persoonlijk ram ik tortilla's altijd een stuk voller, maar dit ziet er lekker uit.
En ik behoor helaas tot de 'koriander = zeepsop' groep, dus die zou ik ook niet missen ;)
 
Ik zie door al die hotdogs het bos niet meer met al die smakelijke inzendingen voor deze maand 😅

smakelijke bijdrage Cricque 😋
 
Je kan er dus gerust meer in doen, dan 1 hot dogs, maar een "echte" taquito is niet echt zo dik. Als wij hier wraps eten dan is het ook wat dikker hoor :).

Maar de vrouw vroeg me daarstraks al, kan je geen hot dogs maken voor het verjaardagsfeestje van de kleinste binnenkort en kan je ook zo een hoop taquito's maken , dan kunnen ze nog kiezen. Maar in "grote" aantallen maken zal wel even duren. Je zou ze eventueel kunnen aangrillen en dan een hele hoop even de oven in. Een stuk of 8 a 10 zou wel moeten lukken op een grotere plaat denk ik. Maar dat is een probleem voor dan.

In elk geval we gaan dit nog maken en nog een paar variaties op proberen, maar de "basis" was al zeer lekker.
 
leuk lekker deze komen op mijn lijstje

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Everything taste better with Pico de Gallo, en dan ook nog met San Marzano's met stip de nummer 1 hier,vers niet altijd te krijgen, zelfs uit blik voor tomatensauzen van het merk Mutti, geweldig.
Zelfs de Italianen gebruiken zelden verse tomaten voor sauzen, aldus Jamie Oliver.

Die wrapdogs zien er heerlijk uit mooie combinatie van smaken.
Zou ze graag geproefd hebben.

Peterselie is een hele goede vervanger voor korianderblad, zeker voor de mensen die de genetisch bepaalde zeepsopsmaak ervaren.
 
Everything taste better with Pico de Gallo, en dan ook nog met San Marzano's met stip de nummer 1 hier,vers niet altijd te krijgen

Die wrapdogs zien er heerlijk uit mooie combinatie van smaken.
Zou ze graag geproefd hebben.

Peterselie is een hele goede vervanger voor korianderblad, zeker voor de mensen die de genetisch bepaalde zeepsopsmaak ervaren.

Hier dus ook altijd san marzano tomaten. Meestal kan ik die hier wel in de winkel het jaar rond kopen, soms februari/maart even niet (een week of 2-3 max). Maar gelukkig de rest van het jaar wel :).

Origineel ging ik "pizza dogs" maken voor de wedstrijd, maar als ik de eerste hap nam, blij dat er anderen waren die voor pizza dogs gekozen hadden en ik wou geen "plagiaat" plegen. Alhoeweel ik het helemaal anders zag, maar het was pizza + dog :)

De combinatie van de 2 was gewoon echt lekker. Ik had wel gedacht dat het complementair ging zijn, maar dat weet je nooit echt tot je het gaat proberen. Pico de gallo maak ik hier wel af en toe eens en standaard doe ik daar zowieso al peterselie in en bieslook. En slechts een klein beetje koriander (apart potje voor mij). De vrouw zit ook bij groep "zeep" smaak :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan