Beef en Steak

Tagliata di manzo con olio all'aglio e parmigiano

Ridevi71

Forum Meubilair
Beste bbq collega's,

Laatst bij de kapper geweest (wat heeft dat nou met bbq te maken hoor ik je denken).
Daar hadden we het over einde lockdown en zo, en op vakantie gaan. Je kent het wel, de standaard klets praatjes.
De kapster begon over Italië, en schakelde gelijk door naar het heerlijke eten en drinken daaro.
Blijkt haar favo italian dish "Tagliata di Manzo" te zijn. Zei mij niets, dus liet ze een foto zien.
Ik dacht meteen: ideaal bbq gerecht!!!!

Dus na de knipbeurt nog ff speuren op het www ter verdieping.
Het is simpel gezegd: in repen gesneden rundvlees.
Gekozen om dit op een bedje van rucola te leggen, beetje knoflookolie en Parmezaan erover. Aardappelpartjes on the side.

Here we go

"Toevallig" nog wat diamanthaas in de vriezer :cool:
20220226_164117.jpg

20220226_170309.jpg

Deze konden even op kamertemp komen. Ondertussen de starter aangestoken en daarna aan de slag met de knoflookolie

20220226_170328.jpg

Dit is toch gewoon goud 🤩
20220226_170945.jpg

En hoppa, de vleesjes op het rooster. Wat een timing
Eerst ff indirect met een blokje eik. Daarna nog even boven de kooltjes

20220226_172457.jpg

20220226_175245.jpg

20220226_175531.jpg

En klaar op een kern van ca 55gr

20220226_180012.jpg

Op het bordje met de hele riedel, beetje zeezout erover 😋

20220226_180646.jpg

20220226_180652.jpg

En als afsluiter een heerlijk bier op de bank. Moet zeggen dat het een perfect bier was als afsluiter

20220226_205150.jpg

En oh ja, nog wat over, dus als ontbijt:
20220227_080047(1).jpg

Wat zijn die Italianen toch onovertroffen in gerechten met heel weinig ingrediënten.
Noem het simpel, maar man man man, wat is dit lekker.

Dank voor het kijken
Rick

Laatst bewerkt:
Dat is toch gewoon fantastisch!

Heerlijk bordje zo, had graag meegegeten.

Vind simpel vaak erg lekker, dit ziet er ook heerlijk uit! Nou is diamanthaas ook niet echt een vervelend stuk vlees natuurlijk... :love:(y)

Schuif door, schuif door. Ik had graag samen met @Zzzjon een hapje geproefd.
😋😋

O ja, ik moet mrg naar de kapper. Eens ff wat bedenken....

Schuif door, schuif door. Ik had graag samen met @Zzzjon een hapje geproefd.
😋😋

O ja, ik moet mrg naar de kapper. Eens ff wat bedenken....
Naar de kapper mee vasteloavond? (zo zeggen jullie dat toch? wij vastenoavond)

Lijkt me een heerlijk gerecht, zo ziet het er in ieder geval uit.
Beetje balsamico azijn erover gedruppeld had ook niet misstaan denk ik.

Gadverredamme Rick, wat is dit nou rond het lunch uur!
Nou daar gaan we dan, aan de boterham met kaas, je wordt bedankt vriend!

kwijlkwijlkwijl

Lijkt me een heerlijk gerecht, zo ziet het er in ieder geval uit.
Beetje balsamico azijn erover gedruppeld had ook niet misstaan denk ik.
Klopt Ewald. Een van de recepten die ik gelezen heb gebruikte balsamico stroop.
50ml balsamico met 25gr suiker laten in koken.
Leek me ook lekker alleen de balsamico was op (hoe dan? :rolleyes:)
Zelf maar de knoflook olie verzonnen

Simpel maar lekker, ziet er goed uit! Had graag stukje geproefd maar dan weet ik zeker dat je niets voor het ontbijt zou hebben gehad ;)

Het is een hele mond vol, maar dan heb je ook een heerlijk gerecht. Belisimo!

Oh, lekker hé, maar volgens mij moet je de titel wat aanpassen, want normaal gezien is het Tagliata ipv Tagliatella tenzij ik me ergens vergis. :whistle:

Blijft toch één van mijn favorieten. Als ik in Toscane ben, denk ik wel dat ik om de dag wel ergens de tagliata di manzo bestel.

Oh, lekker hé, maar volgens mij moet je de titel wat aanpassen, want normaal gezien is het Tagliata ipv Tagliatella tenzij ik me ergens vergis. :whistle:

Blijft toch één van mijn favorieten. Als ik in Toscane ben, denk ik wel dat ik om de dag wel ergens de tagliata di manzo bestel.
Sh*t.
Je heb gelijk. Had ik nog niet gezien.

Ik dien de steaks meestal zo op. Ik leg dan het bedje van rucola op de plank en snij ik hem daarop. Het vocht dat dan uit de steak nog komt, wordt dan opgenomen door de rucola. :LOL:

DA73172D-42A3-473D-AA9A-009D7CEB715B.jpeg

Heel gek Rick, maar als ontbijt lijkt dit me dus haast nòg lekkerderder dan als diner... zelf grill ik diamanthaas graag direct op gietijzer maar eerst zo even lekker in de rook klinkt ook helemaal niet gek!

Een van de meest favoriete gerechten hier!

Hoe ie hier gegeten wordt:

Entrecote medium rare getrancheerd op een bedje van rucola. Beetje olijfolie er overheen, fleur de sel, grof gemalen zwarte peper en aftoppen met een balsamicostroop. Grof geschaafde Parmigiano Reggiano erover en garneren met gegrilde kleine tomaatjes die op smaak gebracht zijn met olijfolie, peper en zout.
Mooie spaghetti aglio e olio erbij, ciabatta met wat mooie smeerseltjes of bruschetta maken met tomatentapenade en zelfgemaakte pesto.
Schaaltje antipasti erbij en smullen maar :)

Terug
Bovenaan Onderaan