BasBQ
Beef en Steak

Tadaa!

 
 

Chtakafri

Kooltjesharker
Berichten
130
Dag allemaal, ik ben Sander, 36 jaar, woon in Beverwijk. Ik ben ondernemer in de kinderopvang, maar heb mijn studies in de horeca gedaan. Wellicht komt daar het feit vandaan dat ik van lekker eten en drinken houd. Low en slow is mijn ding, ik vind het heerlijk om uren te wachten op een lekkere PP, dan heb ik ook tijd genoeg om mijn bbq sausjes te maken .... Ik heb een weber oto 57 een WSM 47 en een kleine weber 21 voor op vakantie. Ik hoop dat ik op dit forum leuke en vooral lekkere ideeen op kan doen en wellicht zelf nog wat tips kan achterlaten.

Vanmiddag heb ik een buikspek van 1,2 kg in de pekel gelegd om zelf een heerlijke bacon te maken... Ik weet alleen nog niet of ik hem warm of koud ga roken volgende week... Iemand?

Grtz Sander
 
welkom sander! Ik heb laatst walchers gilde spek gemaakt, dat rook je warm! is een echte aanrader! Over golden bacon hoor ik ook veel goede dingen!
 
hoi Sander,

allereerst welkom bij dit edele genootschap.
Zo te lezen heb je aardig wat in huis. Welke weber bedoel je met de 21? de smokey Joe is volgens mij 37 cm dus je maakt me nieuwsgierig.
buikspek lekker p 100 graden garen lijkt me helemaal prima, welke pekel heb je gebruikt?
 
Ik was idd abuis het is een Smokey Joe van 37cm  :-X

Ik heb het gepekeld met een basis pekel van suiker, colorosozout, peper en laurier... Nu maar kijkenof ik een week kan wachten, gelukkig mag ik het dagelijks bekijken en omdraaien  ;D
 
gooi er nog snel zoete ketjap bij, dat doet het heeeeel goed met bacon!
 
Hoi Sander, welkom en heel veel plezier hier!
 
Hoi Frits, ketjap? Ik heb ook nog maple sirop staan, gaat dat niet beter bij bacon?
 
Sander, van harte welkom hier! Je avatar is (althans bij mij) niet zichtbaar, mogelijk ff de url checken in je profielinstelingen?
 
Hallo Sander,

Welkom op het forum van het BBQ Genootschap.
 
Welkom Sander
 
Ha Sander, leuk dat je er bent!
 
Welkom Sander,veel plezier hier :)
 
Welkom en ben benieuwd naar het spek van komende week!  :)
 
Danbras +1
 
DanBras zei:
Welkom en ben benieuwd naar het spek van komende week!  :)

En anders ik wel  ;)

Dank voor het hartelijke welkom :)

Oh, en Frits,  ik heb er gisteren nog een beetje ketjap bij in gedaan... Ik ben benieuwd  :D
 
Hallo sander, van harte welkom op het forum. Altijd leuk om enthousiaste mensen erbij te hebben.
O ja... Bacon altijd +1 dus idd kom maar op met die fotos :)
 
Hoi Sander, welkom hier
 
Terug
Bovenaan Onderaan