goosebumps
Vuurmaker
Mensen! Ik ben vaak een 'kijker' op dit forum. Maar ik geniet wel van alle mooie gerechten die er gemaakt worden. Vandaag post ik ook maar eens een gerecht van iets wat ik zelf erg geslaagd vond. Taco's al Pastor. Ik heb grotendeels het recept van Arnie Tex gevolgd. Die kun je op youtube of instagram vrij makkelijk vinden. Het is de versie met zijn Trompito, oftewel een kleine Trompo, oftewel zo'n vlees carousel die je ook bij de locale Egyptische specialiteiten zaak kan vinden.
De ingredienten
1,7 kg procureur. Volgende keer gewoon 3 kilo
Plakjes
Marineren
Trompito bouwen
Na een uurtje of 3 lekker low draaien
Even scheren en de Q opstoken zodat de volgende ronde ook knapperig wordt
En zo ziet een Taco al Pastor er dan uit met Salsa Roja en Salsa Verde. Verder ui, koriander en ananas als topping:
Als ik het nog een keer maak doe ik denk ik minder van de Achiote pasta erin. Dat maakt de marinade wat korrelig heb ik het idee.
Wat er zeker in moet bij het taco bouwen is een reepje gegrilde ananas. Dat maakt het echt af!
Dikke aanrader om te maken!
De ingredienten
1,7 kg procureur. Volgende keer gewoon 3 kilo
Plakjes
Marineren
Trompito bouwen
Na een uurtje of 3 lekker low draaien
Even scheren en de Q opstoken zodat de volgende ronde ook knapperig wordt
En zo ziet een Taco al Pastor er dan uit met Salsa Roja en Salsa Verde. Verder ui, koriander en ananas als topping:
Als ik het nog een keer maak doe ik denk ik minder van de Achiote pasta erin. Dat maakt de marinade wat korrelig heb ik het idee.
Wat er zeker in moet bij het taco bouwen is een reepje gegrilde ananas. Dat maakt het echt af!
Dikke aanrader om te maken!