BasBQ
Beef en Steak

Sudderpotje ? la Boeuf bourguignon

 
 
 

Hans

BBQ Junkie
Berichten
5.554
Hallo allemaal.

Nog aan't nagenieten van de heerlijke paasdagen toch weer aan iets lekkers begonnen.
Er ligt al een hele tijd zo'n 1,5 k.g. riblappen in de vriezer te smeken of ze er uit te mogen.
Gisteren besloten om dat dan maar eens te doen en te verplaatsen naar de koeling om te ontdooien.
We wilde weer een pruttel potje maken om de D.O. nog beter te leren kennen dus even een lekker recept opzoeken.
Een Boeuf bourguignon dachten we aan dus even Googlen, nu schijnt het dat iedere zich zelf respecterende kok z'n eigen recept heeft dus even puzzelen.
Maar we kwamen er uit.

Voor de middag begonnen met het snijden van het vlees de groenten en de kruiderijen en de bbq en D.O. voor verwarmen.





BBQ op temperatuur dus het vlees er op om aan te braden.



Even een mooi bruin korstje en dan de groenten en kruiderijen er bij.



Zo'n uurtje of vier pruttelen op niet te hoge temperatuur.



Geen straf hoor met zulk weer in de tuin met een drankje en die heerlijke lucht van uit je Q ;)

Vijf uur, tijd om eens te kijken hoe het er voor staat.



Even prikken, helemaal mals en gaar dus kan het op tafel.







We hebben heerlijk gegeten ;)

Dank voor het kijken.

Grts,       

Hans.
 
Lekker Hans! lekker wijntje er bij, genieten hoor!
 
Om nom nom
 
Blijft geweldig om te zien. Mooi werk.
 
Lekker hoor
Mooi gerecht Hans
 
Dat ziet er top uit. Zal toch ook eens aan een do moeten denk ik


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Richard v zei:
Dat ziet er top uit. Zal toch ook eens aan een do moeten denk ik


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Niet denken, gewoon een keer aanschaffen 't is zo'n fijne uitbreiding van je mogelijkheden. ;) :)
 
Mooi gerecht Hans. Dat ziet er echt heerlijk uit. En lekker met een hard broodje er bij. Lusten wij wel. Heb je nog wat rook in de pan gekregen dmv stoven met de pan open en de deksel op de BBQ ?
Die DO heeft bij jou zn weg al helemaal gevonden. Heerlijke manier van koken.
 
Bram zei:
Mooi gerecht Hans. Dat ziet er echt heerlijk uit. En lekker met een hard broodje we bij. Lusten wij wel. Heb je nog wat rook in de pan gekregen dmv stoven met de pan open en de deksel op de BBQ ?
Die DO heeft bij jou zn weg al helemaal gevonden. Heerlijke manier van koken.


Dank je wel Bram, de deksel heb ik er behalve bij het aanbraden niet afgehaald en toch meende ik dat ik t.o.v. aanbraden op gas een duidelijk andere smaak proefde.
Als ik de volgende keer iets in de vorm van een stoofpot maaltijd ga maken wil ik eens gaan proberen om wat rookhout toe te voegen en met het deksel dan wat langer open.
 
Het mooie aan de DO is dat hoe meer vaker je hem gebruikt er meer smaak aan de gerechten komt. Dat komt was door de poreusheid van de pan. Smaakjes lijken wat te blijven hangen. Dat is de reden dat ik hem nooit met afwasmiddel schoonmaak. Gewoon ff uitkoken met wat water.
 
XJRBear zei:
Het mooie aan de DO is dat hoe meer vaker je hem gebruikt er meer smaak aan de gerechten komt. Dat komt was door de poreusheid van de pan. Smaakjes lijken wat te blijven hangen. Dat is de reden dat ik hem nooit met afwasmiddel schoonmaak. Gewoon ff uitkoken met wat water.


Had ik niet verwacht maar is mooi meegenomen natuurlijk. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan