BasBQ
Beef en Steak

storing op probes

 
 

VeloChill

Kooltjesharker
Berichten
129
Ik heb mijn heatermeter nu ruim een jaar in gebruik en sinds een tijdje heb ik af en toe storingen, gisteren gaf probe 2 een temperatuur door terwijl daar niets op aangesloten was, soms fluctueren de temperaturen alsof ergens storing optreed...de temp schiet ineens omhoog en blijft een periode hangen en soms gaat ie dan weer terug naar de goede temp, soms blijft ie hangen

hebben jullie dit soort dingen wel eens gehad? sowieso vind ik de probes erg problematisch, heel gevoelig voor waterschade en storingen...


weten jullie of het mogelijk is om een 5ghz dongle te gebruiken(welke zijn dan geschikt?) zodat ik achter in de tuin gewoon signaal heb, meestal is het signaal sterk genoeg, gisteren met die regen niet, in huis heeft overstappen op 5Ghz ook heel erg geholpen, vooral ook omdat de babyfoon in het 2,4 ghz bereik zit :)
(vanaf februari staat die weer echt veel aan omdat de vrouw dan is uitgerekend en beter heb ik dan wel een werkende oplossing, anders krijg ik echt ruzie  :p)

 
Je kan proberen de probes in de oven te drogen, mogelijk dat dat je probleem verhelpt (bij mij gaf mijn maverick op 1 probe een totaal verkeerde temp aan en na een tijdje in de oven was dat voorbij.

Qua 5Ghz moet je wel weten dat het bereik in principe minder is dan 2,4GHz, dus als je probleem echt bereik is, schiet je er weinig mee op, als het probleem interferentie is van andere 2,4GHz bronnen, dan kun je voordeel hebben. Of er een 5GHz dongle in kan, geen idee, maar ik zou bijna zeggen, waarom niet?
 
bedankt voor je reactie :)

het drogen van de probes ben ik bekend mee, ik heb deze "storing" ook gehad met probes die net uit de verpakking kwamen, dan is nat worden niet van toepassing en moet het dus uit de HM komen

het is idd de interferentie die me de das omdoet, qua bereik zullen beide frequenties voldoen
 
eikie zei:
Je kan proberen de probes in de oven te drogen, mogelijk dat dat je probleem verhelpt (bij mij gaf mijn maverick op 1 probe een totaal verkeerde temp aan en na een tijdje in de oven was dat voorbij.

Qua 5Ghz moet je wel weten dat het bereik in principe minder is dan 2,4GHz, dus als je probleem echt bereik is, schiet je er weinig mee op, als het probleem interferentie is van andere 2,4GHz bronnen, dan kun je voordeel hebben. Of er een 5GHz dongle in kan, geen idee, maar ik zou bijna zeggen, waarom niet?

Er worden maar twee verschillende wifi chipsets ondersteund en die bieden beide geen 5GHz. Je zou een wifi adapter met een antenne kunnen overwegen.
 
wimpie007 zei:
Voor diegenen die een beter wifi-bereik willen op hun heatermeter zonder enige moeite kunnen deze stick overwegen:
EDUP 11N 150M, met extra antenne. Net geen 4 euro...
Heeft een RALINK chipset, die out-of-the-box ondersteund wordt.

bv.
http://www.benl.ebay.be/itm/400586469539

groeten,

Waar is de catch in deze? Voor ? 3,91 met gratis verzending!? Daar kan zoiets amper voor geproduceerd worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan