BasBQ
Beef en Steak

Stopbus troubles

 
 

chckstrk

Pitmaster
Berichten
506
In een ander topic (Stopbus

https://r.tapatalk.com/shareLink?share_fid=27482&share_tid=16340&url=http%3A%2F%2Fwww%2Ebbqgenootschap%2Enl%2Fforum%2Findex%2Ephp%3Ftopic%3D16340&share_type=t) al eens genoemd dat ik wat gedoe heb met m'n beeketal 5l Stopbus. En toen beloofd wat fotomateriaal te verzamelen.

Dit gebeurt allemaal wanneer ik de kleinste vulpijp en schapensnaren gebruik.

Ten eerste komt er deeg langs de 'duwschijf'. De ring doe ik inderdaad, zoals iemand in dat andere topic opperde, met de overlappende rand naar beneden.
2fcf646dfb2567f8ac7e1596a97a85e9.jpg


Dat is lastig, maar ok. Het tweede punt is dat ik de vulbus moet fixeren omdat hij anders scheef trekt.
https://youtu.be/8BR4k5Uk3Yw
Dat vind ik wel echt lastig. Maar ik ben vooral benieuwd, komt dit nu bij meer mensen voor, of heb ik een maandagochtendmodelletje?



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Wow....dat is meer dan alleen een beetje scheef.
Lijkt bijna of er ergens een bevestigingspunt los zit of is afgebroken, want ik vind de zijdelingse beweging wel erg extreem.

Dat hele ding wat naar beneden komt zit bij mij helemaal strak vast en kan maar twee richtingen op; naar beneden of boven maar zeker niet zijdelings afgezien van een enkele mm speling.
 
DanBras zei:
Wow....dat is meer dan alleen een beetje scheef.
Lijkt bijna of er ergens een bevestigingspunt los zit of is afgebroken, want ik vind de zijdelingse beweging wel erg extreem.

Dat hele ding wat naar beneden komt zit bij mij helemaal strak vast en kan maar twee richtingen op; naar beneden of boven maar zeker niet zijdelings afgezien van een enkele mm speling.


Mja het is op een bepaald punt. Dus het lijkt of daar een oneffenheid in de bus zit of idd iets met de as is. In dit filmpje is hij leeg, dat maakt het wel wat heftiger heb ik het idee.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Dat vind ik wel vervelend voor je. Ben zelf al een tijdje aan het rondsnuffelen om ook zelf worst te maken.
En dit zou mij dus mateloos irriteren. Vind het daarom ook tof dat je dit wilt delen.

Maar is dit geen mechanisch mankement? Anderen hebben er schijnbaar geen of weinig last van, dus die van jou lijkt me niet in orde.
Is de bus zelf wel recht? Kan je hem zodanig demonteren dat je de bus over de aanrecht kan rollen om te kijken of hij recht is?
En wordt het "duw gedeelte" (hoe zeg je dat) wel exact recht naar beneden gedrukt. Misschien zorgt er iets in het aandrijf mechanisme (een tandwiel of zo) dat op een bepaald punt de as enkele graden scheef gaat en door de kracht die erop staat verergert dit.
En verder vind ik het raar dat de bus bovenaan niet vast zit. Dmv een, aan het frame verankerde, ring rondom de bus.

En even eenvoudig gedacht : garantie? Omruilen voor een ander exemplaar?

Succes iig.
 
Ridevi71 zei:
En verder vind ik het raar dat de bus bovenaan niet vast zit. Dmv een, aan het frame verankerde, ring rondom de bus.

En even eenvoudig gedacht : garantie? Omruilen voor een ander exemplaar?

Succes iig.

Bovenaan valt ie in een soort kliksysteem waar ie, normaal gezien prima in blijft zitten. Nu fikseer ik de boel met een metalen spies, dan blijft ie wel zitten, maar dat zou niet moeten hoeven.
Garantie is idd de volgende stap, maar ik wilde eerst even zeker zijn dat ik het zelf niet verkeerd deed, of dat het 'normaal' is.

Volgende stap is kijken of die Duitsers Engels kunnen of dat ik m'n Duits kan oppoetsen, want bestellen in het Duits is niet zo'n probleem, garantie krijgen lijkt me echter een ander level.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
chckstrk zei:
Ridevi71 zei:
En verder vind ik het raar dat de bus bovenaan niet vast zit. Dmv een, aan het frame verankerde, ring rondom de bus.

En even eenvoudig gedacht : garantie? Omruilen voor een ander exemplaar?

Succes iig.

Bovenaan valt ie in een soort kliksysteem waar ie, normaal gezien prima in blijft zitten. Nu fikseer ik de boel met een metalen spies, dan blijft ie wel zitten, maar dat zou niet moeten hoeven.
Garantie is idd de volgende stap, maar ik wilde eerst even zeker zijn dat ik het zelf niet verkeerd deed, of dat het 'normaal' is.

Volgende stap is kijken of die Duitsers Engels kunnen of dat ik m'n Duits kan oppoetsen, want bestellen in het Duits is niet zo'n probleem, garantie krijgen lijkt me echter een ander level.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Logisch dat je eerst even checkt wat normaal is. Als je garantie gaat claimen moet het wel terecht zijn anders sta je voor l*l.
En Duitsers kunnen waarschijnlijk net zo goed Engels als jij, dus dat komt goed  :)
 
Bij beeketal vandaan?  Daar heb je nl sprekende medewerkers check marktplaats maar is


Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk

 
dennisthe zei:
Bij beeketal vandaan?  Daar heb je nl sprekende medewerkers check marktplaats maar is


Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk

Oh dat is natuurlijk zo. Nou ja ik heb inmiddels contact in het Engels. Eerste stap was alle bouten aandraaien. Probleem bleef, nu in afwachting van de volgende stap.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Heb je het al een keer geprobeerd met de bus er andersom in, dus met de vulpijp aan de andere kant?
 
Terug
Bovenaan Onderaan