BasBQ
Beef en Steak

Stoofpoten uit Dutch ovens

 

baszy

Sprokkelaar
Berichten
27
Goedemiddag!

Sinds een tijdje heb ik een Dutch oven (zonder pootjes) waar ik heerlijke gerechten uit kan maken ik heb deze helaas alleen nog maar op het gasstel gebruikt.

Ik kan overal goed terug vinden hoeveel briketten ik onder en boven moet doen om bepaalde temperaturen te berijken, door een zelf gemaakt rek kan ik ook briketten onder de pan leggen. Nu heb ik echter een vraag op wat voor temperatuur maken jullie stoof potten, ik kom in de tabellen hier op het forum geen temperaturen lager als 120 graden tegen namelijk.
Ik kan me voorstellen dat je net onder de kook wil blijve, laten jullie dan kolen weg en is daar een soort vuist regel voor?

Ook vraag ik me af wat voor briketten jullie gebruiken en war de brand tijd daar dan ongeveer van is

Alvast bedankt bas
 
Ik gebruik alleen Ecobrasa, handige vorm, weinig as en lange brandtijd.
Wat betreft de "sudderstand"; af en toe kijken en eventueel een briketje van onder naar boven verplaatsen, of weglaten.
Camiel zet de DO in een Weber 47 op 2 bakstenen met daartussen de briketten. Door de extra hoogte heb je minder directe hitte onder de pan en eenvoudig brandstof weghalen of toevoegen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan