Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Steven & Me - July 2015 - citroen gras en curry gegrilde kippenborst
Het ingredienten foto-tje (de oplettende kijker zit wat ik morgen klaar maak iets te haastig Emiel :blush
Ik probeer kipfilets er altijd strak op 72 graden er af te pakken helaas dit keer mislukt, des alnietemin niet heel gek...
Toen het geheel klaar en op tafel stond...
En mijn jongste dochter wilde heel graag een vruchtenijsje, dat kan ik niet zo snel maar een milkshake lukt altijd wel, ik zeg een geslaagde maaltijd!!! Ik geef deze S&M 3 van de 4 sterren, wellicht heeft dit te maken dat ik slechts 2 uurtjes gemarineerd had...
De ingredienten (ik heb palm suiker gebruikt in plaats van gewone suiker)
Beetje smokkelen en een verse chili toegevoegd voor 1 borstje
En ik was alleen, dus niet de hele bbq aangestoken. Slechts een kleine brazier (word hier gebruikt voor warmte en ook om op te koken)
Rooster er boven op (beetje buiten proportie)
Bostjes erop
En geserveerd met vers, nog warm, zuurdesem brood en een knoflook-coriander-yoghurt sauce
Ik vond het lekker, maar denk dat ik de volgende keer vissaus gebruik in plaats van zout.
En ik moet even melden dat ik min of meer de hoeveelheid van het recept heb gebruiks, maar voor slechts 2 kippenborsten, dus een beetje sterkere marinade dan volgens het recept.
Blij dat ik dat gedaan heb, anders was het een beetje tam geweest.
Vandaag mijn 2e Steven & Me gemaakt en begin langzaam de smaak te pakken te krijgen!
Aangezien de vrouw avond dienst heeft, heb ik maar een vriend uitgenodigd zodat we onder het genot van een biertje deze maaltijd konden nuttigen.
Al met al leuk simpel gerecht met een lekkere maar niet te overheersende smaak, als bijgerecht rijst, met een pepertje, bos-ui en gefrituurde uitjes.
Vandaag deze Steve & Me gemaakt. Heerlijke smakken en een sappige kipfilet. Recept ga ik ook eens maken als sat?.
De fijn gesneden ingredi?nten voor de marinade
Na even stampen krijg je dit, het ruikt al heerlijk
Kipfilet insmeren en 4 uur laten staan (je koelkast gaat er heerlijk van ruiken )
En ze liggen erop
Strepen staan er al mooi op
Na laatste keer draaien, gas wat lager en op temperatuur laten komen. Bij 72 gr zijn ze er vanaf gegaan
Lekker met geroerbakte spinazie met tomaten
Lekker glas ros? erbij, laat het voorjaar maar komen
Kipfilet was heerlijk sappig en heerlijk van smaak
Bedankt weer voor deze Steven & Me
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.