De afgelopen periode (ongeveer een jaar :blush: heb ik wel veel de BBQ aan gehad. Helaas door allerlei slechte excuses geen Steven&Me gerechten meer gemaakt.
En daar moest weer eens verandering in komen. Dus om een leuke comback te maken dit weekend direct maar 3 gerechten gemaakt
Als laatste dit weekend de klapper. Filet Mignon...
Toen gerecht gepost werd was ik gelijk geinteresseerd. Ik had goede ervaringen met ossenhaas en wilde dit dus zeker maken. Helaas heeft iets langer geduurd dan gepland, maar beter aat dan nooit.
Vanochtend met de tranen in mijn ogen 500 gram sjalotten staan snijden. Ik had even neit goed gelezen en heb dus blokjes gesneden ipv ringen. Iets meer werk dus, en daardoor ook meer tranen. Dat was m`n straf zullen we maar zeggen.
Na het snijden de overige ingredienten toegevoegd en het geheel op de inductieplaat aan de kook gebracht. Uiteindelijk het geheel een uur laten staan zodat echt (bijna) al het vocht eruit was.
Daarna de marinade gemaakt en het vlees voorbereid zodat het uiteindelijk ongeveer 3 uur in de marinade kon staan. Halverwege nog even omgedraaid omdat het geheel net niet onder stond.
De bbq had ik na de snacksessie op een laag temperatuur na laten gloeien, dus even de luchtschuiven open en binnen no-time was er weer volop hitte aanwezig.
De ossenhaas op de bbq en mooie grillmarks gemaakt. Even draaien en klaar zijn ze.
Geserveerd met de sjalottenmarmelade, ovenfriet en een koude witlofsalade.
Heerlijk.. Heerlijk...Heerlijk.
Zeker geen goedkoop stuk vlees, maar een mens mag zichzelf best verwennen af en toe. De combinatie met de bacon is zeker lekker.
En een goed ingekookte marmelade past hier zeker bij. Ik was in ieder geval verrast door de zoet-zuur combi.
Geniet nog even na van de foto`s...