Afgelopen zondag gemaakt, en echt een blijvertje, het was super lekker! Man was een beetje huiverig, hij houdt niet echt van lam en verwachtte iets dergelijks, maar de smaak van de geitenbout was veel minder sterk dan van lamsvlees. Het was een beetje zoetig (had een stukje gebakken zonder marinade om voor te proeven) en had veel smaak, maar niet dat penetrante wat lam kan hebben. Nu moet ik zeggen dat ik wel al het vet verwijderd had, en dat smaakt meestal het sterkst. Conclusie, al die slagers die me weggestuurd hadden en waar ik dinsdag, vrijdag en na de ramadan terug moest komen, ga ik allemaal nog langs, dat wordt geitjes grillen!
Ik heb molasses gebruikt en sojasaus, gewoon omdat het kan. De geit zat nog aan de bout, die ik zelf te lijf ben gegaan (vooral lekker zelf proberen waar andere mensen een opleiding voor hebben gevolgd :-\ ) Het recept heb ik vrijwel tot de letter gevolgd, ik heb alleen ietsje meer ananas gebruikt omdat ik de marinade na het blenden iets te zwaar naar de molasses vond smaken, met nog wat ananas werd het weer wat frisser. De marinade heb ik waarschijnlijk ongeveer een kwartier laten intrekken, sommige stukjes vlees waren nog wat stug, misschien dat ik het een volgende keer een halfuur laat staan, kijken of dat veel uitmaakt (zou wel moeten met die verse ananas!)
Erbij de pindasaus, van zelf gemaakte pindakaas (oftewel pinda's in de keukenmachine), de melk was bijna op dus het was een beetje cement geworden en ik was te lui om het nog aan te lengen met water of iets. Ziet er ongelofelijk ranzig uit
Verder had ik een zoetzure rauwkost salade gemaakt met radijs, wortel en komkommer, nog wat pinda's. De bedoeling was daar verse kokos in te doen maar de kokosnoot bleek bij openen bedorven (nog nooit meegemaakt, maar hij was zuur!) dus er zat gedroogde kokos in, daardoor werd het een beetje seroendeng achtig en dat harmonieerde wonderwel met de sat?.
Geit dus voortaan vast onderdeel van het repertoire, geheel en al dankzij deze steven en me challenge! driewerf hoezee et cetera.