BasBQ
Beef en Steak

Steven & Me Februari 2013 - Entrecote met bacon en eieren

Dat is waar, ik heb het recept nog niet afgeschreven hoor, ik ga hem misschien vrijdag maken, dan eet ik solo ;)
 
Dan doe je toch gewoon entrecote en bacon. En voor de foto leg je deze er even bij. ;)

955_pdl.jpg

 
Daar heb je een punt Emiel!
Haha, ik had al verzonnen dat ik het op de foto netjes bij elkaar zou leggen, en daarna het ei " per ongeluk" in de bek van Hondje zou laten vallen. Hij blij, ik blij. ;)
 
Dominique zei:
Daar heb je een punt Emiel!
Haha, ik had al verzonnen dat ik het op de foto netjes bij elkaar zou leggen, en daarna het ei " per ongeluk" in de bek van Hondje zou laten vallen. Hij blij, ik blij. ;)
Dat keramiek lijkt me verdomd zwaar op de maag liggen ;)
 
Ik heb maar een klein hondje, dus ik dacht eraan het kippe-ei te laten vallen ipv het groene Ei ;)
 
als inhaalactie deze vandaag gemaakt. Gezien de eerdere reactie had ik er wel mijn bedenkingen bij.
Spullen verzameld om te beginnen aan dit recept:

Ik had een prachtig stuk dry aged Entrecote met mooi vetrandje. Deze vlamde af en toe lekker op boven de hete kolen:

De Entrecote lekker laten rusten en ondertussen de eieren en bacon "bereid". Met de Chimmichurri was volgens mij iets mis gegaan met de verhoudingen want ik vond deze erg zout. Ik heb er een lepeltje suiker doorheen gedaan en dit maakte de smaak wat meer in balans.
Alles bij elkaar op een bordje gedaan en toch smaakvol gegeten. De Chimmichurri is later met komkommer nog helemaal opgegaan.

Ikzelf vond het wel lekker, maar niet iets wat ik sneller nog een keer ga maken. Ik kan betere dingen verzinnen icm een goed stuk entrecote.
IK vind dit meer een keuken gerecht dan een BBQ gerecht. Maar ik heb wel lekker gegeten  ;D

Groeten,

Mike
 
Hoi Emiel, nog net geen 10  ;)
 
Die kans is best groot  ;D
 
Ook deze ingehaald, best heftig voor lunch. Ik ben blij dat ik een rondje ben wezen hardlopen vanochtend, dat rechtvaardigt deze maaltijd weer een beetje.



 
Inderdaad een flinke hap :D
 
Zo, ik dacht, ik haal eens iets in....

De ingredienten

4f5d0bf9a1e2fe40adc6d93d6ec0222d.jpg


Bij gebrek aan een zijbrander zet ik een skillet op mijn firestarter.
2d66c14aa15f8433f8bca94fccb482d8.jpg

5fe9a99e36fffd7c790aba3aec13bace.jpg


Sucade op de WGA, in plaats van entrecote.

64c5a6e0c7d0de61988338a7046c19df.jpg


Eindresultaat, met recht een hartinfarct op een bordje ;)
55b7d0638984130f8ed1ae779c7825ce.jpg


Voor de oplettende kijker ik heb idd uiteindelijk maar 1 ei gebakken ipv 2. Ik zag dat ei al bij voorbaat niet zitten...
Wat vond ik er van? Hmmm, ik kon geen samenhang vinden in dit recept. Sucade en chimichurrie waren een heerlijke combinatie, maar dat gebeuren met de spek en ei erbij... Deed me denken aan nog zo'n gerecht, de kapsalon. " wat hebben we in huis, we donderen het in een bakje, en dat is het dan". ( ik heb nog nooit een kapsalon gegeten, het idee alleen al. Burp).
Maar dat doet niet terzake, ik dwaal weer af ;)
Anyway, ik heb mijn taak volbracht, Steven is tevreden de deur uit!
 
Steak & Eggs is een standaard ontbijtgerecht in de VS en een extra side of bacon daarbij is ook normaal. De chimichurrie is voor mij de vreemde eend in de bijt :D
 
structor zei:
Jij bent lekker bezig geweest, ik ga deze ook nog een keer maken gewoon omdat iedereen de samenhang mist, ik mis ook alle samenhang dus zal dit vast lekker vinden :)
Dat is een win-win situatie dan Emiel! :)
 
Ook deze Steven & Me moet er aan geloven vandaag. Maar omdat ik zo`n gevoel heb dat het een lekkere maagvullende maaltijd is maak ik er een diner van!
We hebben heerlijk gegeten, maar onze magen zitten wel propvol  =))

Heerlijke entrecote gemaakt en daarbij 1 ei per persoon, 2 dikke plakken bacon, een paar gepofte aardappels en sperzieboontjes.
De bacon en de eieren binnen in de koekenpan bereidt. De chimmichurrie heb ik uiteindelijk niet gemaakt.

Ik kan me niet voorstellen dat mensen dit als ontbijt of lunch eten ;) Of we het nog eens eten weet ik nog niet, het gerecht van gister (Varkenskarbonade Calzone) viel in dat opzicht meer in de smaak!





 
Terug
Bovenaan Onderaan