Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Steven & Me december 2012 - Op hout bereide zalm met jeneverbessen
De bijgerechten, tante agnes aardappelen en Tomaten ala Hans Belterman
Alles klaar voor op de q. En zuinig als hollander dus plankje door midden gezaagt, past er meer op q en we kunnen er nog is wat mee maken op andere helft.
Onder grootte belangstelling op de q, Hond houd van de bosvruchten kind van de zalm.
De gebakjes komen uit de oven dus tellen niet.
Best aardig,
Maar ik vond de bosvruchten de zalm overheersen. Zal het niet snel nog een keer doen.
de aardappelen wel aardig maar niet mijn smaak. Zelffde bij de tomaten maar daar vond ik de kerrie teveel overheersen, gaf een wat wrange smaak.
Wel weer het nodige geleert en daar gaat het om.
Was door de Steven en Me aan het bladeren voor een voorgerecht bij de Zalm op plank..
Toen ik ook deze Zalm op plank tegen kwam.. dus naast de Coquilles van het voorgerecht ook deze Zalm klaargemaakt.
De ingredi?nten:
De bosvruchten in de mapel siroop (wat extra verse aardbeien erbij):
De Zalm in de kruiden:
Lekker ingesmeerd met de bosvruchten:
En op het plankie op de Q:
Na zo'n half uurtje op kern temperatuur:
Heerlijk op bord met aardappeltjes en punt paprika:
Wat vonden we ervan.... Hij viel goed in de smaak, lekker zoet met al die bosvruchten.. maar ook hier de opmerking dat die van de vorige keer toch net iets lekkerder was....
Vandaag niet te veel tijd, dus even een paar recepten iets later van de week. Kortom deze zalm was aan de beurt en daar was vrouwlief natuurlijk wel blij mee!
Omdat we het jammer zouden vinden om een zijde helemaal te verzieken hebben we deze maar verdeeld.
Een deel met de vertrouwde bobby flay variant en een deel in de steppen variant met jeneverbessen.
De ingredi?nten voor op de zalm.
Hier klaar om op de Q te gaan naast de vertrouwde variant.
En klaar om op de borden te gaan.
En wat vonden we ervan?
Het was erg lekker al is de Bobby Flay versie net iets meer ons ding.
Maar een stukje van bijde is echt geen straf hoor.
De gemalen peperkorrels, jeneverbessen en een beetje zout.
Het inkoken van de bosvruchten met maple siroop.
Op de geweekte plank, en al voorzien van het peper, jeneverbessen en zout mix.
Klaar voor de Q.
Op de Q.
En klaar voor het diner!!
Deze gaat zeker vaker gemaakt worden, de complimenten waren duidelijk aan tafel!
Het is met een plank, ahornsiroop en de bosvruchten best een dure Steven & me!
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.