BasBQ
Beef en Steak

Steven & Me Augustus 2099: Gegrilde octopus in Griekse marinade

 
 
 
 
 

Ceriel

BBQ Junkie
Berichten
7.242
Tijdens de selectie van het Steven&Me gerecht dat ik voor oktober mag uitkiezen is het volgende gerecht afgevallen:

Gegrilde octopus in Griekse marinade (Planet BBQ blz 520-521)

De groepsfoto:

2imWtGB.jpg

In de marinade:

4rClknU.jpg


Uit de marinade:

n6czCbS.jpg


De rooie matig heet:

bTrFaF1.jpg


En op het rooster:

wfv4fOZ.jpg


6 minuten aan de ene kant:

cp5cTcT.jpg


En op het bord met gegrilde courgette:

IfpPC93.jpg

En wat vonden we er van? Mwoa.... Chewy, en erg veel smaak door de marinade van rode wijn en wijnazijn.
Ik verwacht dat de meeste van jullie dit niet zouden maken, en voor diegene die het wel van plan zijn, verwacht er niet teveel van... :)

Sessies +1,  illusie armer, ervaring rijker  :p
 
Jij grilt wel enorm in de toekomst Ceriel. 2099? Echt? =)) (Ik wacht daar dan wel op, aangezien het een beetje tegenviel hihi)
 
Ik haak af
 
Deze staat nou niet echt op mijn todo lijstje Ceriel. Maar ik merk al weer jij ben van alle markten thuis  :blush:
 
Niet geschoten altijd mis!!
Al met al een mooi sessie!!
 
Sodeju dat heb ik nog nooit gezien.
Er zal wel een reden zijn dat ze zo'n octovis normaal gesproken frituren (kleintjes) of in deeg frotten  :D
 
Ik ben toch wel heel nieuwsgierig geworden..... Misschien wel binnenkort op vakantie een keer
 
ik lees in verschillende recepten dat de octopus eerst gekookt moet worden voordat je hem gaat grillen, schijnt dat hij dan zachter word
 
boretticarbone zei:
ik lees in verschillende recepten dat de octopus eerst gekookt moet worden voordat je hem gaat grillen, schijnt dat hij dan zachter word
En daar kom je nu mee...  :p.
Bedankt voor de tip, al denk ik niet dat er vaker van die tentakels bij de Makro in mijn karretje vallen....
 
Terug
Bovenaan Onderaan