BasBQ
Beef en Steak

Stel me voor

Sjaak65

Tondelzoeker
Berichten
10
Hallo, hier sjaak, woon in Thailand en wil ook graag wat informatie op doen via dit forum.

Mijn 1e vragen zullen gaan over 't maken van droge Worsten en dan met name in een warm klimaat 😊👍
 
Welkom Sjaak!
 
Welkom Sjaak!

Ik ben wel benieuwd waar jij mee bbqed ^^
hebben ze beetje goede kwaliteit houtskool daar?
 
Welkom Sjaak!

Ik ben wel benieuwd waar jij mee bbqed ^^
hebben ze beetje goede kwaliteit houtskool daar?
Hoi Bob, bbq met idd houtskool.
Die wordt hier lokaal gemaakt en daar zijn vele mensen niet blij mee. Veel rook en stank in de nacht.
Wat voor hout ze gebruiken weet ik niet, maar soms heb je goede kwaliteit, die goed heet wordt en soms slechte.
Je kan hier ook briketten kopen van geperste kokosnoot maar die heb ik nog niet geprobeerd
 
Hoi Bob, bbq met idd houtskool.
Die wordt hier lokaal gemaakt en daar zijn vele mensen niet blij mee. Veel rook en stank in de nacht.
Wat voor hout ze gebruiken weet ik niet, maar soms heb je goede kwaliteit, die goed heet wordt en soms slechte.
Je kan hier ook briketten kopen van geperste kokosnoot maar die heb ik nog niet geprobeerd
Ja dat maakt het dan altijd extra uitdagend voor low&slow lijkt me.
Steek je dan eerst iets aan in een soort van bbq starter om te kijken of de kwaliteit en beetje degelijk is & geur? niet dat er liters chemicalieen/petrol gebruikt zijn bijv.
Als er toch al overlast is en je bent niet tevreden over de kwaliteit misschien je eigen houtskool maken?
Houtskool maken


Ook ben ik benieuwd hoe je bbq eruit ziet!
Zou je het leuk vinden om hier een fototje te plaatsen?
Waar staat jouw bbq!
 
Welkom Sjaak!!

Mischien dat de kokos briket juist wel een stabiele kwaliteit geeft en makkelijker is om op te bbqen.
Ik gebruik alleen maar kokos briketten als ik een briket gebruik. Je had ze vroeger van flamy. Waren 4-kante kokos briketten. Super stabiel, goed te temperen en behoorlijk heet wanneer je ze liet gaan. Helaas is de producent er mee gestopt oid. Is al jaren niet meer te krijgen
 
Ja dat maakt het dan altijd extra uitdagend voor low&slow lijkt me.
Steek je dan eerst iets aan in een soort van bbq starter om te kijken of de kwaliteit en beetje degelijk is & geur? niet dat er liters chemicalieen/petrol gebruikt zijn bijv.
Als er toch al overlast is en je bent niet tevreden over de kwaliteit misschien je eigen houtskool maken?
Houtskool maken


Ook ben ik benieuwd hoe je bbq eruit ziet!
Zou je het leuk vinden om hier een fototje te plaatsen?
Waar staat jouw bbq!
Bob. Je haalt 2 dingen door elkaar of ik was niet duidelijk 😊. Bij het maken van de lokale houtskool komt veel rook vrij en dat geeft overlast aan de omgeving. Mensen zijn daar niet blij mee.

Maar deze houtskool is voor gebruik bbq goed te doen alleen heb je soms houtskool dat niet veel warmte geeft of niet goed brand.

Low en slow, houtskool ene helft en vlees andere helft bbq. En ik kan mijn bodem verstellen middels een draai meganisme.

Zal eens een foto plaatsen
 
Welkom Sjaak!!

Mischien dat de kokos briket juist wel een stabiele kwaliteit geeft en makkelijker is om op te bbqen.
Ik gebruik alleen maar kokos briketten als ik een briket gebruik. Je had ze vroeger van flamy. Waren 4-kante kokos briketten. Super stabiel, goed te temperen en behoorlijk heet wanneer je ze liet gaan. Helaas is de producent er mee gestopt oid. Is al jaren niet meer te krijgen
Jelke, zodra mijn houtskool zak leeg is ga ik eens op zoek naar deze briketten.

Kan ze ook bestellen maar rij graag rond op mijn honda ADV350 😊

Screenshot_20240204_171055_Lazada.jpg
 
#Sjaak, dergelijke briketten heb ik ook nog niet eerder geprobeerd. heb simpele kussentjes.
laat ff weten als je ze gebruikt heb. ben wel benieuwd naar je ervaring ermee
 
Welkom Sjaak.
 
Welkom Sjaak, veel plezier en inspiratie hier!
 
Terug
Bovenaan Onderaan