Beef en Steak

St louis style ribs 3-2-1

Reynald

Vuurmaker
Een tijdje geleden was ik met de familie een weekje in duitsland. Al shoppend in een aldi viel mn oog op een grote bak… St Louis style ribs… nooit eerder (in NL, noch in DL) gewoon in t schap gezien, en toen ik de prijs zag (€5.99/kg) heb ik meteen een rack van 1.5kg gekocht 😅.

Vandaag eindelijk tijd om lekker te bbq, dus perfect momentje om deze ribs eens te “3-2-1-en”.

IMG_3485.jpeg

Ff een simpel rubje op gedaan

IMG_3486.jpeg

En dan op de bbq maar (mooi stabiel op 125°C)

IMG_3487.jpeg

Na 2.5u roken en daarna 1.75u ingepakt (met wat boter, suiker, honing en wat maple-syrup) krijg je t volgende (ja ik weet t, na t uitpakken moet je heel voorzichtig zijn… en toch is mn rack een beetje ingescheurd😅)

IMG_3490.jpeg

Maar belangrijker nog, na t aflakken nog 30-40min op de bbq en dan krijg je dit:

IMG_3491.jpeg

En dit was meteen de laatste foto, want 10min later was t helemaal op… manmanman wat wassie heerlijk. Eerste keer st louis style cut, maar ik/we zijn nu al meteen fan geworden :). Volgend weekend maar 1,5u rijden tot over de duitse grens om nog wat meer te kopen ?! 😅😅

Laatst bewerkt:
Niets meer aan doen.
Ik zal het eens goed in de gaten houden bij onze oosterburen. Zo zie gesbeden zie je ze niet vaak.

Hier in België zijn die ook.
Maar wel meestal al in de kruiden.
Degene die ik kocht waren zeer lekker maar niet ontvliest voor het kruiden.

IMG_20240517_115840970.jpg

Wij hebben hem afgelopen weekend ook gemaakt. Ook gekocht bij Aldi Duitsland.
Wij vonden hem ook heerlijk. Alleen dochter was niet zo gek op het knars haha.

Wij noemen het gewoon kraakbeen of zeen maar dat laatste is niet echt juist....maar heeft wel een beetje dezelfde beleving.

Terug
Bovenaan Onderaan