BasBQ
Beef en Steak

St. Louis Pork Steaks

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.858
St. Louis heeft net als een hoop andere steden in de VS een eigen BBQ Style en ??n van de dingen die ze daar hebben die je eigenlijk nergens anders in de VS ziet zijn Pork Steaks. Laat dat nou gewoon schouderkarbonade zijn :)
Dus vandaag hun methode op onze schouderkarbonades losgelaten en ik moet zeggen dit is meteen een instant klassieker! Heb er ook nog Kurre's pompoen bijgemaakt. Die heb ik nog wat aangepast met een beetje maple syrup, dat past prima bij pompoen. Als met al een heerlijke maaltijd voor deze koudere dagen!

4 stuks schouderkarbonade uit de aanbieding van de Appie.
stlouisporksteaks-1.jpg


Insmeren met een dun laagje goedkope mosterd.
stlouisporksteaks-2.jpg


BBQ Rub eroverheen.
stlouisporksteaks-3.jpg


Even bruinen aan beide kanten boven hoog vuur.
stlouisporksteaks-4.jpg


In een bak met half BBQ Saus en half bier, ik heb bokbier gebruikt, traditioneel is budweiser. De BBQ Saus was een mix van restjes, eigengemaakt, SBR Raspberry Chipotle en de standaard SBR. De karbo's moeten net onder staan. Dan folie over de bak en 1,5-2 uur laten garen in de BBQ op zo'n 160?C.
stlouisporksteaks-5.jpg


De pompoen in zijn bakje.
stlouisporksteaks-6.jpg


En het eindresultaat.
stlouisporksteaks-7.jpg


Ik heb de steaks na een uurtje even omgedraaid en tegen het einde als ze bijna uit elkaar vallen nog even boven hoog voor gedaan voor een beetje extra kleur.
 
Ziet erg geweldig uit, staat vanaf nu hoog op mijn to-do-list.
 
lekker hoor! zet je hem in de saus weer op de Q dan?
 
wouw hee, dat ziet er echt onwijs lekker uit, denk dat het zo maar zou kunnen gaan gebeuren van de week hier thuis
 
Yep, dat ziet er heel erg lekker uit Dennis.
Mooie plaatjes ook. (kwijl..  :D )

Mac
 
@Big-T, yep, er gaat folie over de bak en dan laat je hem 1,5-2 uur in de barbecue pruttelen. Het is een deel BBQ en een deel anders, maar het geheel is erg lekker :D
 
Nou heb ik toevallig gisteren in het restaurant van m'n hotel ook een pork steak gegeten, maar deze ziet er toch wel heel wat beter uit.
 
@ Mac: Maar dat is net weer een ander stukkie knor, country steaks zijn anders dan pork steaks.
 
Dat ziet er heerlijk uit.
Heb toevallig 6 kg bij de makro gehaald,ik weet wat ik er mee ga doen.
 
@Dennis.
Ja, dat klopt, maar het ging mij om de bereidingswijze, dat lijkt heel veel op elkaar.
Daar zit welliswaar geen bier in volgens mij, maar alleen bbq sauzen.
(gaat om het idee  ;) )

Mac
 
Mike v R zei:
Dat ziet er heerlijk uit.
Heb toevallig 6 kg bij de makro gehaald,ik weet wat ik er mee ga doen.

Ik vanavond 3 kilo.....:)
 
Zijn de gestoofde karbonades van mijn moeder ;)
Maar met een andere kruiding. Super zacht vlees wordt dat.
 
@Bert, zo maken wij nog steeds de karbonades hier hoor ;) Maar deze versie houden we er zeker in!
 
Geweldig recept, ook maar "even" gemaakt, had gasten. Enorm succes en heel erg lekker, thnx Dennis.

klein_zps65e3710c.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan