BasBQ
Beef en Steak

Spiffs burgers

P1090056.jpg


Voor 4 hamburgers:

500 gram rundergehakt
1 theelepel zout
1 theelepel zwarte peper
1 theelepel knoflook
2 theelepels paprikapoeder
1 eetlepel worchestershire saus
1 eetlepel ketchup
1 fijngesnipperde rode ui

SAM_0333.jpg


SAM_0330.jpg


Meng alle ingredienten door mekaar, weeg het geheel en deel dat door 4, nu is het nog zaak om mooie gelijke burgers te krijgen, hiervoor heeft Noskos de redneck hamburgerpers bedacht, deze werkt super, het is de deksel van een jodekoekenblik, daar leg je wat folie in tegen het plakken, je vult de deksel met gehakt en drukt dit met bv een bord of een tweede deksel goed aan. Laat de hamburger min een uurtje in de koelkast opstijven.

SAM_0338.jpg


SAM_0340.jpg


SAM_0343.jpg


SAM_0344.jpg


SAM_0345.jpg


SAM_0346.jpg


Maak je bbq klaar en zorg dat je een gedeelte in je bbq hebt waar geen kolen liggen, dus vul de bodem voor maximaal de helft met gloeiende briketten of houtskool, regel de bbq naar een temp van ongeveer 180-220C en grill de burgers boven de kolen voor ong 4 minuten met de deksel op de bbq. Dit kan best wat gaan roken, geen probleem, niet te veel spieken. Na ong 4 minuten draai je de burgers om met een brede spatel, met een smalle tang, heb je kans dat ze uit mekaar vallen.
Grill de andere kant ook nog voor ong 4 minuten, mocht het te hard gaan dan kan je de burgers verplaatsen naar het deel van het rooster waar geen briketten onder liggen.

Haal de burgers van de bbq, dek ze even af met alluminiumfolie, zodat ze niet te veel afkoelen en maak ondertussen de broodjes klaar.

Je zou er voor kunnen kiezen om de broodjes open te snijden en even mee te grillen op de bbq, let wel op, voor je het weet zijn ze zwart en je zou er voor kunnen kiezen om de laatste minuut een plakje cheddar kaas op de burger mee te laten smelten. Je kan het plakje kaas er ook later op leggen.

Eet smakelijk!

Hieronder nog wat dingen die je kan gebruiken om de boel te pimpen!

SAM_0351.jpg


P1120056-1.jpg
 
Yummie! Ondanks het tijdstip loopt het water me in de mond!
 
Ik heb van narigheid een bord nasi met sate en atjar en gebakken eitje moeten pakken...
 
Ik zat hier al op te wachten, de enige echte spiffsburger :D Dank je!!!!
 
Lijkt me een heeeel prima burger. Wie weet zometeen...
 
Hey!!! daar is ie weer, de bekenste burger van Nederland;-), snel maar weer eens maken:)
 
Wat blijft ie toch heerlijk, en die eerste foto is gewoon pure marteling... ;)
 
Vandaag gemaakt voor ons vieren en inderdaad, heerlijke hamburgers!

Lesley
 
ik heb de communicatie over de hamburger pers verplaatst naar de asbak, onde de hamburger pers
 
bonne idee Leo!
 
@ Spiffs: ik heb vandaag voor de eerste keer (ja eerlijk waar) de Spiffs burgers gemaakt, zie ook mijn separate draadje daarvan, ik las ook jouw reactie  :)
Ik las op je site dat er ook een "spicy" variant is die je op een BBQ bijeenkomst hebt getest...
Hoe is die bevallen en is dat een versie die hier op de TO DO list moet komen? De ingredienten zoals cayennepeper en chilipoeder zijn hier voorhanden...
Met belangstelling hoor/lees ik je reactie!
gr
RedFox-Geert
 
ik zal het gaan testen....is het pittig of erg pittig?
 
Na gisteren mijn Weber ontmaagd te hebben met deze overheerlijke burgers, moest ik ze vandaag weer maken...... Moeders de vrouw dwong mij gewoon deze burgers ook vandaag te maken.  En ja het vlees is zwak ,dus gaf ik toe. Ook vandaag waren ze zeer smakelijk.
 
Je hebt een verstandige vrouw ;)
 
Inderdaad. En ze zijn echt lekker.
 
Dit ziet goed uit zeg;) ook maar eens maken! Handig ook die deksel als tip.. vaak vallen burgers bij mij namelijk uit elkaar...
 
Terug
Bovenaan Onderaan