BasBQ
Beef en Steak

Spiff burgers

 

11E

Sprokkelaar
Berichten
38
Aangezien de jongste zijn A zwemdiploma gehaald was en hij mocht kiezen hebben we een aantal spiff burgers uit de vriezer gehaald en afgelopen nacht rustig laten ontdooien.

Op de terugweg van het werk nog even langs de supermarkt voor wat broodjes en gebakken uitjes. In de supermarkt nog een tweetal BBQ sauzen meegenomen om te proberen.

Voor direct gebruik
xaq0y.jpg


Volgens het etiket deze saus aanbrengen voor of tijdens het grillen. Iemand ervaring met deze saus en bij wat voor een stuk vlees de saus goed tot zijn recht komt?
xcosv9.jpg


Firing up met een lekkere Jupiler erbij
35jmqnr.jpg


Omdraaien, plakje cheddarkaas er op en de andere kant schroeien
i5wshi.jpg



En iedereen kon zijn hamburger naar eigen wens versieren.
ou04kh.jpg


En als laatste frisse stukjes meloen
wmgoq1.jpg


De ''direct klaar saus smaakte maar was ook niet bijzonder.

Ik had de starter voor ongeveer 3/4 gevuld met kokosbriketten van Aveve (de boerenbond alhier), goed wit laten worden en in de bbq gestort (47cm). Daarna de hamburgers er op en grillen maar.

Het viel mij op dat de temperatuur niet hoger kwam dan zo'n 180 graden en dat het vrij lang (ong. 5 min.) duurde voordat ze mooi bruin waren. De schuif onder stond helemaal open en de gaatjes in de deksel ook.

Wat doe ik fout hier??

Met vriendelijke groet,
Lesley

 
als ik het zo lees lijkt het mij aan je briketten te liggen.
verder lekkere burgers hoor
 
Burgers zien er goed uit.

Heb de saus wel eens gebruikt en met name bij ribs. Tegenwoordig doe ik dat anders. Vind overigens de Honey variant ook erg lekker en misschien wel lekkerder.
Qua warmte zou ik ook de briketten de schuld geven.
 
Bedankt!

Ik ga a.s. zaterdag eens bij de Colruyt in Bree kijken voor Flamy briketten. Eens kijken of dat beter werkt. Tevens even kijken wat voor een vlees ze daar in de winkel hebben en dan zaterdag of zondag maar weer een sessie houden.

Met vriendelijke groet,
Lesley
 
die sweet baby rays moet je ook wel voorstander van zijn...
Mijn ega vind het de meest walgelijke saus ooit...

'smaken verschillen'. en gelukkig maar!:)
 
Mijn dames vinden de Sweet Baby Rays Honey Chipotle het einde. Zo zie je maar weer:Smaken verschillen ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan