BasBQ
Beef en Steak

Spies it up: Tante Miho Sate

 
 
 
 
 

Ewald

Administrator
Forumleiding
Berichten
5.092
De voor ons lekkerste Sate heb ik al vaker hier gepromoot, de Koreaanse kipsate van mijn tante Miho.
Deze Sate hoort ieder wel gerespecteerd BBQ-er eens gemaakt te hebben.
Zo vol van smaak en Umami. Al bijna 30 jaar hier de nummer 1.
voor Spies it up laat ik hem nog eens zien, voor het recept zie link.
Deze keer 1 tl. gochugaru (gedroogde chilivlokken) toegevoegd en ipv. Kikkoman soysauce heb ik van Pearl River Bridge de Light Soysauce weer eens gebruikt.
Die laatste is voorlopig weer een blijvertje wat een mooie producten maakt dat merk.
Normaal gesproken maak ik deze sate met zelf uitgebeende kippenpoten met vel en al, deze keer met gekochte kippendijen zonder vel

DSC_1350.JPG
DSC_1361.JPG
DSC_1366.JPG
DSC_1367.JPG
DSC_1372.JPG
DSC_1381.JPG
DSC_1391.JPG
DSC_1395.JPG
DSC_1398.JPG
DSC_1401.JPG
DSC_1407.JPG
 
Man man man
Wat een feest is dit
Laat ik nu Toevallig ter voorbereiding afgelopen week alvast sherry gekocht hebben

Toeval?

Heerlijke post ewald 👍
 
Wat ziet dit er fantastisch uit! Ga ik snel maken!! 😍😍😍
 
Ziet er heel smakelijk uit! Ga hem ook een keer maken
 
Lekker hoor, Ewald! Kan je de sherry ook nog door iets non-alcoholisch vervangen?
 
Tsss, ik wilde hem pas geleden maken voor een video en had kippendijen meegenomen bij de Hanos. Toen ik je recept nog eens nalas zag ik kippenbouten. Dus ik durfde niet van het originele af te wijken 😂

Zou Tomasu, onze Nederlandse trots qua sojasaus, de feestvreugde vergroten? Of is het zonde om zo’n premium sojasaus daarvoor te gebruiken? Gochugaru ga ik zeker erbij doen, klinkt heerlijk. Binnenkort een nieuwe poging!
 
Ze zien er, alweer, goed uit.
En weer een blijvertje erbij 😉
 
Geweldig Ewald, de eerst volgende keer dat ik saté maak is het deze.
 
Lekker hoor, Ewald! Kan je de sherry ook nog door iets non-alcoholisch vervangen?
Wat een feest, wat een feest.
Heerlijk weer.


Ik denk dat rijstazijn het dichtste in de buurt komt.

@Barbeknoei ,bedoel je misschien Rijstwijn?

@Beun , Sherry is niet te vervangen door rijstazijn, wel door Chinese rijstwijn (Shoaxing) of Madeira kan ook. (maar geen kookmadeira, die kleine flesjes uit de supermarkt die zijn smerig)
Iets non alcoholisch? er blijft nagenoeg niks meer over van de alcohol na het grillen.
Misschien dat er Sherry 0.0 bestaat, ik weet het niet, maar ik denk dat de specifieke smaak dan verloren gaat.
 
De sherry staat al een tijdje klaar.
Dit gaat op de menu kaart komen.
Lekker. 😋😋
 
Wat een heerlijke plaatjes zeg, ik moest even een bakje met nootjes gaan halen om de honger te stillen. Ze zien er ontzettend lekker uit. Deze moeten zeker eens op de grill komen hier. Gaan we zeker eens maken TOP
 
Nou Ewald, gisteren gemaakt en wat een TOP recept. Wordt hier ook een blijvertje.
Alleen jammer van het slechte weer gisteren, hierdoor was het niet echt te doen om leuke actiefoto’s te maken.

Thanks!
 
Volgende keer ga ik deze saté ook maken. Wat ziet dat er enorm lekker uit!
 
Nee ik dacht in de non alcoholische varianten.....en dat dit misschien het dichtste bij komt.
@Barbeknoei , Remco, afgelopen week een email conversatie met Korea gehad, mijn tante gebruikt
Sake, als die niet te krijgen is dan Sherry gebruiken, of shoaxing
of Mirin maar dan laat ze de rest van de de suikers WEG, Mirin is namelijk mierzoet, Mirin is slechts zeer licht alcoholisch, meestal minder dan 0,9% alcohol. (Als je overrijp fruit eet krijg je volgens mij meer alcohol binnen;))
 
Terug
Bovenaan Onderaan