Beef en Steak

Spareribs

Roblaar

Kooltjesharker
Goede middag,

Ik had Spareribs gemaakt 3 2 1 methode, ze waren heerlijk. Maar mijn dochter vind de bite niet lekker die houd van de Spareribs die je besteld. Van die slobber dingen. Is het mogelijk om het laatste uur de Spareribs niet meer op de wsm te leggen? Of zijn er andere idee?n?

Gr rob

Dat doe ik expirimiteren, maar moet ik de ribs het laatste een half uur op de wsm, of helemaal niet?

Het hoeft natuurlijk niet ik heb ze ook wel eens geproefd als ze uit de folie kwamen en dat smaakt al goed maar met saus erop zijn ze natuurlijk nog lekkerder

Maar ieder zn eigen smaak natuurlijk

Ik heb ze trouwens ook wel eens ingepakt met bbq saus

Roblaar zei:
Dat doe ik expirimiteren, maar moet ik de ribs het laatste een half uur op de wsm, of helemaal niet?

Meestal komen ze heel zacht uit periode 2 door ze het laatste uur terug te leggen worden juist weer wat steviger.
Waren het baby backs?
Die doe ik meest al op 2 - 1? - ? - ?. dan hebben ze nog een redelijke bite, hele dikke ribben doe ik pas met 3 - 2- 1.
Heb je bij het inpakken (warme) sap gebruikt?
Als het vlees echt van het bot moet vallen dan maak ik periode 2 wat langer maar niet iedere rib reageert het zelfde dus gewoon blijven proberen. ;)

Het waren dikke ribs, 3 2 1 was perfect. En ik had er boter honig en bruinesuiker in gedaan in de 2 periode. Toen ik de ribs uitpakte waren zij heerlijk  zacht. (Vlees viel van het bot)
Ik denk dat ik de laatste periode verkort zodat de rips iets harder worden. Zodat ik mijn dochter de ribs ook lekker vindt.  :)

Prima rede om het h??l snel nog eens te proberen. ;)

Ik pak zelden langer in dan een uur.

Bedankt voor de info,

Gisteren de maverick ET 733 aangeschaft, wat een mooi apparaat morgen maar even testen.

noskos zei:
Ik pak zelden langer in dan een uur.
+1 , ribs moeten toch nog enige bite hebben, anders kan je ze zowel voorkoken en in saus gooien.

Ik zou zeggen blijven proberen en experimenten, ik ben geen sparerib liefhebber :-$ en vind het ook moeilijk om ze klaar te maken ;) maar eens moet het lukken.

Zondag ga ik weer spareribs maken, nu heb ik veel info gekregen over de methode 3 2 1 of 3 1 1. Las dat de 3 2 1  methode gebruikt word bij dikke ribs. Nu heb ik dik bevleest rib gekocht, moeten die wel 3 2 1.

Gr rob

Moeilijk te zeggen zo.
Kijk hoe ze er na twee uur uitzien, als het vlees al aan het lostrekken is van de botjes zou ik ze inpakken met wat warme sap.
Zo niet nog even er op dus .

Succes. ;)

Terug
Bovenaan Onderaan