Beef en Steak

Spareribs volgens de 3-2-1 methode

danibierhoff

Vuurmaker
Ik heb Spareribs gemaakt volgens de 3-2-1 methode. Heeft totaal ongeveer 4 uur geduurd. Hij ziet er aangebrander uit dan hij daadwerkelijk was. De smaak en structuur was eigenlijk wel goed. Alleen de dunnere stukken waren te hard.
Voor een eerste keer mag ik niet klagen. De volgende keer wellicht wat lagere temperaturen hanteren.

8531B23A-11C4-4C41-8509-B7A18C7F2340.jpeg

D5F92B3C-B219-41C9-8846-63B3F3C9EA6D.jpeg

8BF9E172-A8BE-4DC0-BC1F-F8B5A47F8DFD.jpeg

CC20411E-DE64-4331-BD57-41C00BCA3761.jpeg

0E57453F-F20F-41C4-81CE-42EC14C75915.jpeg

Het is altijd een beetje spelen met de temperatuur en tijden. Blijft leuk om te doen.

Heerlijk!

Prima gelukt voor de eerste keer en nog wat geleerd ook.
Snel nog maar een keer proberen.

Meteen all-in de 1e keer 👍
4 goeie ribben, zou er ook wel een lusten.

Nog steeds 1 van de grote favorieten hier, ribben.
Lekker spelen met verschillende rassen, rubs, sauzen, temperaturen, tijden en rookhout.
Easterwood methode is ook top. Vooral lekker als je liever een beetje beet hebt.

je 1e x vergeet je niet meer

mooie ribben hoor.. donker van kleur zegt niks over de smaak. ik had ze graag geproefd

niks mis mee voor de eerste keer ribs,.. En daarbij elk stukje vlees is anders!

Welke tijden/temp heb je aangehouden? Ik lees hier vaak van mensen die een eerste keer 3 2 1 doen maar dan de tijden (flink) aanpassen, en dan een semi teleurstellend resultaat hebben 😅. Waarom voor die eerste keer niet gewoon de methode aanhouden en pas daarna naar ervaring aanpassingen gaan doen?

Ik heb de volgende tijden aangehouden: 2 uur en 1 kwartier, 1 uur en 1 kwartier, 30 min.

Het was voor mij niet de eerste keer dat ik ribs maakte. Maar wel de eerste keer dat ik dit type ribs maakte. En het resultaat was zeker niet teleurstellend. Vrijwel iedereen geeft aan dat 3-2-1 uur te lang is voor de vaak minder dik bevleesde Nederlandse ribs. Deze ribben waren niet dik bevleesd.

Waarom precies deze tijden zul je misschien denken. Dat is deels gebaseerd op eerdere ervaringen en deels op wat voor mij goed uitkwam. Bijvoorbeeld vlak voor een telefonische afspraak.

Laatst bewerkt:
En qua temperatuur, ik heb geprobeerd max 120 graden aan te houden. Maar dat is helaas niet de hele tijd gelukt. Soms ging ie richting de 140 en daar kwam ik dan wat later achter.

@danibierhoff
Er zijn geen twee ribbels hetzelfde. Gewoon lekker voelen, spelen, schuiven en naar binnen werken.
Had trouwens best ff een stukje van deze ribbels willen proeven.

Terug
Bovenaan Onderaan