BasBQ
Beef en Steak

Spareribs + spekkie

 

ROJspd

Sprokkelaar
Berichten
48
Op het menu:

Spareribs 2-2-1
Gerookt spek


De voorbereidingen. Overigens gebruik gemaakt van Noskos rub (minder peper gebruikt).


Ribs op de ODC volgens Noskos Classic Sparibs recept. Daaronder de Award Winning Aardappelsalade (althans de voorbereidingen).


Even testen welke wij lekker vinden. Deze twee moet je niet in combinatie eten vinden wij. Wanneer je eenmaal de ribs met
Raspberry Chipotle hebt gegeten dan proef je de Original nauwelijks meer.


Helaas  :( ;) mij laten verleiden door de vleesleverancier eenmaal thuis gekomen kom je erachter dat je geen Colorozozout hebt en geen tijd
meer hebt om het te bemachtigen. Uiteindelijk het spekkie gepekeld volgens de snelle methode (http://www.bluesmoke-bbq.nl/047_gerookt_spek/warm_gerookt_spek.php).
Temperatuur wel lager gehad ivm ribs die er ook op lagen. Oja en weer onderdelen voor de salade.


Een keer per uur ingesmeerd met een mops sauce (roomboter/appelsap/sojasaus).


Al met al een lekker stuk spek. Binnenkort maar weer even langs bij Martijn voor zout.

 
Wat is de toegevoegde waarde van dat coloroso zout dan? Wat ik zie zijn heerlijke ribben en een mooi en hoogstwaarschijnlijk heerlijk smakend stuk gerookt spek
Of mis ik nou wat.
 
Colorozo kun je ook bij een (goede) slager halen. Krijg je het meestal zelfs gratis...
 
150degrees zei:
Wat is de toegevoegde waarde van dat coloroso zout dan? Wat ik zie zijn heerlijke ribben en een mooi en hoogstwaarschijnlijk heerlijk smakend stuk gerookt spek
Of mis ik nou wat.
Colorozo zout bevat nitriet en dood organismen, tevens zorgt het voor de mooie roze kleuring.
 
Misschien wilde ROJspd wel bacon maken....
 
structor zei:
150degrees zei:
Wat is de toegevoegde waarde van dat coloroso zout dan? Wat ik zie zijn heerlijke ribben en een mooi en hoogstwaarschijnlijk heerlijk smakend stuk gerookt spek
Of mis ik nou wat.
Colorozo zout bevat nitriet en dood organismen, tevens zorgt het voor de mooie roze kleuring.
Aha, op die manier
Btw, hoe is de smaak van die SBR Raspberry Chipotle. Is die erg heet door die chipotle of valt dat erg mee.
 
150degrees zei:
Wat is de toegevoegde waarde van dat coloroso zout dan? Wat ik zie zijn heerlijke ribben en een mooi en hoogstwaarschijnlijk heerlijk smakend stuk gerookt spek
Of mis ik nou wat.
Ik durfde het niet aan om het vlees 5 tot 7 dagen zonder colorozo (=bescherming tegen enge beestjes) in de koelkast te laten liggen.

Over colorozo ik vond het zelf niet zo netjes als ik mijn vlees via de handel koop om dan bij de lokale slager het zout te halen. Geen gebruik maken van zijn produkten (waarmee hij zijn geld verdiend) maar wel gebruik maken van zijn service (waar hij vaak niets aan verdiend).
 
Ook dit ziet er weer super uit. Hoe was de aardappel salade?
 
Ziet erg lekker uit allemaal en dat spek was zeker erg lekker.
Wat was de kerntemparatuur van je spek toen je het er afhaalde?
 
Hendrik Willem zei:
Ziet erg lekker uit allemaal en dat spek was zeker erg lekker.
Wat was de kerntemparatuur van je spek toen je het er afhaalde?

80 graden celcius.
 
Mooie maaltijd hoor. Prachtig, wat een feest.
 
Ziet er prima uit
 
Terug
Bovenaan Onderaan