BasBQ
Beef en Steak

Spare Ribs

 

Alex

Sprokkelaar
Berichten
40
Voor aankomende zondag moet ik 10 ribben maken en gezien degene niet beschikt over een goede bbq ben ik van plan om deze vooraf te maken.
Nu mijn vraag. Optie 1,kan ik deze het best zaterdag maken door ze 3 en 2 uur op de bbq te leggen waarna de ribs laten afkoelen en ze dan op zondag af te maken door ze nog ff in de oven te leggen. Optie 2, door ze op zaterdag volledig volgens de 321 methode te maken en ze dan op zondag opwarmen in de oven. Optie 3, hetzelfde als optie 1 maar dan de eerste 2 stappen op zondag ochtend te doen en ze ingepakt in folie mee te nemen en dan afwerken in de oven.
Graag wat tips wat het beste resultaat geeft.
 
Mijn ervaring.... Optie 2. Helemaal garen, misschien de laatste stap 0,5 ipv 1.
Daarna opwarmen op de bbq uiteraard (oven lukt ook. 15-20 min op 180 graden) .
Ik smeer ze pas tijdens het opwarmen in met een glace.
 
Optie 2 en opwarmen in de oven na 3/2 zijn gaar. Aflakken en opwarmen.
 
Compleet garen en de dag erna opwarmen en glacen
 
Ik heb 2 welen geleden optie 1 gedaan; eerst gerookt, toen ingepakt en daarna in het folie afkoelen en in de koelkast. De volgende dag uitgepakt en nog een half uurtje op de bastard. Waren super gelukt, dus ik zou voor optie 1 gaan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Mijn ervaring.... Optie 2. Helemaal garen, misschien de laatste stap 0,5 ipv 1.
Daarna opwarmen op de bbq uiteraard (oven lukt ook. 15-20 min op 180 graden) .
Ik smeer ze pas tijdens het opwarmen in met een glace.
+1

heb je zelf ook het minste werk en kan je meteen aan het bier
 
Ik heb 2 welen geleden optie 1 gedaan; eerst gerookt, toen ingepakt en daarna in het folie afkoelen en in de koelkast. De volgende dag uitgepakt en nog een half uurtje op de bastard. Waren super gelukt, dus ik zou voor optie 1 gaan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
In principe is dit natuurlijk hetzelfde als 3,2,1. Je pakt ze warm in, waarna ze in de folie doorgaren tijdens het afkoelen.

Ik zou alleen warm inpakken niet een aantal dagen van te voren doen. De kans op bederf (ideale groei voor bacteriën) is een stuk groter.
 
Thx voor de reacties. Ga ze vandaag helemaal bereiden en morgen dus nog ff opwarmen in de oven.
 
Zou alleen warm inpakken niet een aantal dagen van te voren doen. De kans op bederf (ideale groei voor bacteriën) is een stuk groter.
Goede toevoeging! Zorg dat je de ribs na het bereiden snel afkoelt, dan heb je de minste kans op bederf en blijven ze het lekkerst.
 
Afgelopen zondag ook 12 eters op bezoek gehad, was 4 dagen eerder begonnen spareribs sous vide klaar te maken, ze waren gaar, ook mals maar ook tikje droger. 4 verschillende tijden en toch 4 dezelfde resultaten. 12 uur 61 graden, 24 uur 61 graden, 24 uur 57 graden 12 uur 74 graden allemaal gaar, ook allemaal tikje droger dan 3-2-0,5 methode, waarom eerder: wilde ook Picanha bereiden, was goed gelukt trouwens!
 
Terug
Bovenaan Onderaan