BasBQ
Beef en Steak

Spare Ribs

Mortar

Tondelzoeker
Berichten
8
Omdat ik vandaag tijd genoeg had nog eens begonnen aan mijn spare-ribs een favoriet van iedereen hier thuis.
Gewoon klaar gemaakt volgens de 3-2-1 methode alhoewel ik ze op het einde geen volledig uur heb laten liggen.
Gerookt heb ik op kersenhout en vooraf had ik de ribben ontvliest en ingesmeerd met traeger rub
Tijdens het roken heb ik om het half uur de ribben even vochtig gemaakt met bier en
na +/- 3 uur roken heb ik de ribben dan ingepakt in Aluminiumfolie samen met appelsap jalapeno pepers en een geut Jameson whiskey.
Dan +/- 2 uur in de folie om ze erna in te smeren met BBQ saus.

Als bijgerecht aardappel puree met kruiden en kruidenboter ook nog even op de BBQ.

Opnieuw enkele foto's
9e695583b906f5882fd7c20b484c58ff.jpg
395f4630176080882c66a88df86bff47.jpg
4c3a9681dedccbd1a38a538503f9fd17.jpg
6915302553b08fa88a871e660d997681.jpg
e6d93e7f1b928217c634144bdf207fbf.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-A202F met Tapatalk

 
Lust ik wel!
 
Lekker ribbels gaan er altijd wel in


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Dat moet smullen geweest zijn. Kwam de smaak van het Bier en Whisky nog naar voren? Het klinkt iig wel lekker.
 
Bram zei:
Dat moet smullen geweest zijn. Kwam de smaak van het Bier en Whisky nog naar voren? Het klinkt iig wel lekker.
Het bier proefde je niet meer maar diende ook meer als vocht voor de ribben niet te laten uitdrogen, de whiskey was wel nog te proeven maar mocht misschien wel wat meer zijn misschien volgende keer voor de BBQ saus ook nog eens wat whiskey er overdoen

Verstuurd vanaf mijn SM-A202F met Tapatalk

 
Ziet er prima uit, 3-2-1 cq inpakken, doe ik al heel lang niet meer ;)
 
Mortar zei:
Het bier proefde je niet meer maar diende ook meer als vocht voor de ribben niet te laten uitdrogen, de whiskey was wel nog te proeven maar mocht misschien wel wat meer zijn misschien volgende keer voor de BBQ saus ook nog eens wat whiskey er overdoen

Klinkt goed. Misschien bestaat er al wel een recept voor Bier Ribs?
BBQ saus met Whisky of Rum moet ik ook nog eens doen. Lijkt me ook heel lekker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan