Vandaag maar weer eens spare ribs gemaakt.
Eea naar een recept van bbq-helden.
Ribbels lekker in de dry rub gezet en strak ingepakt.
Bij vorige bereidingen maakte ik altijd minion methode. Temp liep dan altijd snel op en was lastig naar beneden te krijgen.
Nu eens gekozen voor een snake en apple chips in de rook envelop.
Lekbak en bakje met warmwater en hobbelen met die geit.
Stommeling dat ik ben. Spare ribs erop en ketel nog niet op temp. Kreeg vervolgens de temp met de snake maar langzaam omhoog. Een maal goed na 1 h, met de middenstand op de luchtschuif van mijn W57, verder gewerkt. Dome temp. 145 C.
Ergens is de roosterprobe van de klem geschoten.
Na 2,5 h de ribs ingepakt en voorzien van klontjes boter en cola. Dome blijft netjes op temp. 145 C. Rooster temp. blijft rond de 110 C. Kerntemp van de ribbels is nu 62 C.
Na 1h 40' de ribs uitgepakt. Kerntemperatuur bij beide ribben 75 C of hoger. Ff blij.
Zit in vergelijking met eerdere bereidingen veel vocht in de folie.
De ribs met de saus gelakt en nog 40 min op de Q. Met nog een bui regen.
Kern temp 74 C. Dus klaar om te smullen.
Viel ff tegen. Was wel gaar maar niet "fall of the bone". Smaak verder in orde.
Wat is het probleem geweest
- 1) te weinig lucht bij de snake en de ribs te vlug on Q.
- 2) door de constructie van de W57 zit de dome temp boven de start van de snake terwijl de ribs onder het margriet wiel staan.
Bij het verder afbranden van de snake blijft de temp gelijk.
-3) pas later uitgevonden. 1 probe is naar de filistijnen en zit in de status DMW. Toevallig is deze ff gebruikt voor te meten bij het uit de folie halen
Wat is hier meer fout gegaan ?
- Kerntemp bij het in folie wikkelen te laag ?
- Waar komt dat surplus aan vocht vandaan ?
Samenvatting; Middag zinvol besteed, leerpunten verzameld en heeft evengoed gesmaakt.
Eea naar een recept van bbq-helden.
Smokey Sriracha Honing ribs – BBQ-helden
Smokey Sriracha is de nieuwe saus van Go-Tan en daar hebben we een geweldige saus mee gemaakt voor op de spareribs. De saus kan je eigenlijk op elk barbecue gerecht smeren.
bbq-helden.nl
Ribbels lekker in de dry rub gezet en strak ingepakt.
Bij vorige bereidingen maakte ik altijd minion methode. Temp liep dan altijd snel op en was lastig naar beneden te krijgen.
Nu eens gekozen voor een snake en apple chips in de rook envelop.
Lekbak en bakje met warmwater en hobbelen met die geit.
Stommeling dat ik ben. Spare ribs erop en ketel nog niet op temp. Kreeg vervolgens de temp met de snake maar langzaam omhoog. Een maal goed na 1 h, met de middenstand op de luchtschuif van mijn W57, verder gewerkt. Dome temp. 145 C.
Ergens is de roosterprobe van de klem geschoten.
Na 2,5 h de ribs ingepakt en voorzien van klontjes boter en cola. Dome blijft netjes op temp. 145 C. Rooster temp. blijft rond de 110 C. Kerntemp van de ribbels is nu 62 C.
Na 1h 40' de ribs uitgepakt. Kerntemperatuur bij beide ribben 75 C of hoger. Ff blij.
Zit in vergelijking met eerdere bereidingen veel vocht in de folie.
De ribs met de saus gelakt en nog 40 min op de Q. Met nog een bui regen.
Kern temp 74 C. Dus klaar om te smullen.
Viel ff tegen. Was wel gaar maar niet "fall of the bone". Smaak verder in orde.
Wat is het probleem geweest
- 1) te weinig lucht bij de snake en de ribs te vlug on Q.
- 2) door de constructie van de W57 zit de dome temp boven de start van de snake terwijl de ribs onder het margriet wiel staan.
Bij het verder afbranden van de snake blijft de temp gelijk.
-3) pas later uitgevonden. 1 probe is naar de filistijnen en zit in de status DMW. Toevallig is deze ff gebruikt voor te meten bij het uit de folie halen
Wat is hier meer fout gegaan ?
- Kerntemp bij het in folie wikkelen te laag ?
- Waar komt dat surplus aan vocht vandaan ?
Samenvatting; Middag zinvol besteed, leerpunten verzameld en heeft evengoed gesmaakt.
Laatst bewerkt: