BasBQ
Beef en Steak

spare ribs in de oven en klaar maken op de wga

 

blefke

Stoker
Berichten
354
Beste vriendjes en vriendinnetjes,
Ik heb nog een paar kilo ribs in de vriezer liggen en zou deze komend weekend graag willen meenemen naar een festival, maar heb deze week bijna geen tijd om deze op de Q klaar te maken.
Mijn afvoer is verstopt in de keuken en die MOET open gemaakt worden en de caravan moet van stal en klaar gemaakt worden voor een weekendje food bier en bluesmuziek ;)

Nu wil ik de ribs in de oven voorgaren en afgrillen op de wga.
Heeft iemand tips voor mij.
Graag jullie hulp.

Grzzz,
Blefke
 
Gaat ook ongetwijfeld in de oven, maar dat kost toch net zo veel tijd?
 
dennis zei:
Gaat ook ongetwijfeld in de oven, maar dat kost toch net zo veel tijd?

Beter had ik het niet kunnen zeggen!!
 
De tijdwinst zit 'm in het deel van de oven............overdoen naar de barbecue.

Als je ze op de barbecue maakt, dan hoeft dat niet, want dan liggen ze daar al  ;)

En als je besluit om ze toch in de oven te maken, dan hoef je ze ook niet meer op de barbecue te doen, of wil je alleen kunnen zeggen dat je ze op de barbecue gemaakt heb  :-S

Barbecuen kost tijd, maar zorgt ook voor plezier, en ontspanning, en tja als je daar geen tijd voor hebt, kan je het misschien maar beter laten.

Just my 2 cents

Mac
 
Als je de oven gebruikt ipv de bbq, zie ik geen extra benodigde tips. Temperatuur en tijdsduur blijven identiek. Maar als 3-2-1 te lang duurt is de Easterwood methode misschien sneller? (Of de lokale afhaal? )
 
Mac +1
 
Ribs inpakken in alu. en ongeveer 3 uur op 100 a 110 Graden in de oven en daarna een uurtje ingesmeerd met bbq saus op de bbq.
 
Ed V. zei:
Ribs inpakken in alu. en ongeveer 3 uur op 100 a 110 Graden in de oven en daarna een uurtje ingesmeerd met bbq saus op de bbq.
Ik denk dat ik dit ook zo ga doen ;-)

Blefke
 
Zo gezegd ook gedaan.
De 3-2-1 methode toegepast in de oven??.
En de dag daarna nog een uurtje op de WGA en ingesmeerd met de colasaus van Lin :)
De ribs smaakten erg lekker, evenals de sate's en de bifteki's van Dominique.
Gisteren nog op de valreep de leftovers opgemaakt :D


Blefke

Ps,
Maar ik beloof de volgende ribs run wordt gedaan op de weber ;)

Uhh edit voordat er opmerkingen komen :p
De 3-2 en de dag erna 1 ;)
 
Hahaha!
Mooi dat het gelukt is ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan