BasBQ
Beef en Steak

Spare-ribs 3-2-1

flamingbastard

Tondelzoeker
Berichten
6
Zo, mijn eerste echte post :)

Vorige week besloten om mijn vriendin te verwennen met spare-ribs. De laatste tijd ben ik weer lekker bezig geweest met de kamado (heb mijn bastard nog geen 0.5 jaar). Het was een tijd geleden dat ik ribs had gemaakt en laat ik heel toevallig nieuwe racks te hebben ingekocht bij de slager ;). Mijn vriendin was uitvoerend en ik heb haar begeleidt

Als eerst lekker de ribs ingerubbed en 24 uur in de koelkast laten rusten.
Gisteren mochten ze er dan op:
IMG_20220124_120514.JPG


Zin in! Het duurt allemaal wat lang, maar dat weten we natuurlijk vooraf.
Na 3 uur lekker inpakken in boter, bastaardsuiker en agave siroop.

IMG_20220124_150630.JPG


Wachten wachten wachten... 2 uur later...

IMG_20220124_170637.JPG


Nou, dat laatste uurtje duurt wel echt het langs, lijkt het zo...
Maar, na al dat wachten heb je ook wat! Ik heb al een aantal keren ribs gemaakt maar die waren nog nooit zo goed gelukt als deze!

IMG_20220124_180407.JPG

IMG_20220124_180730.JPG

IMG_20220124_180938.JPG


Wat was dat een genot. Heerlijk. Kan niet wachten om ze nog eens te maken, maar eerst nog experimenteren met andere gerechten!
Hopelijk hebben jullie ook een beetje kunnen meegenieten van mijn eerste bbq post :)
 
Zit hier te kwijlen ........
Lekker. Mooie rookring

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Mooie ribs hoor. Lekker dikke bark ook. En helemaal tof dat je samen met je meisje achter de Q kunt staan. Je kan nu ook moeilijk zeggen dat ze niet lekker zijn... de kans is goot dat ze mee leest :cool:
 
lekker man.
Zien er fantastisch uit.
Heb je al eens 2-1-1 geprobeerd? Is hier favoriet en scheelt 2 uur.........
 
Ziet er heerlijk uit. Ook leuk om te maken vind ik altijd.
 
Ze zien er heerlijk uit!
 
Dat ziet er zeer smakelijk uit! Goede run met je vriendin en leuke eerste rapportage :)
 
Zien er heel mooi uit, leuk dat je het samen met je vriendin hebt gedaan….ik ga over een paar weken ook samen met me vrouw de big green egg workshop doen, ben benieuwd wat ze er van vind

Krijg trouwens wel zin om ook Spare-ribs klaar te gaan maken
 
Ik vind ze er top uitzien. Dat moet gesmaakt hebben.
 
Zo, mijn eerste echte post :)

Vorige week besloten om mijn vriendin te verwennen met spare-ribs. De laatste tijd ben ik weer lekker bezig geweest met de kamado (heb mijn bastard nog geen 0.5 jaar). Het was een tijd geleden dat ik ribs had gemaakt en laat ik heel toevallig nieuwe racks te hebben ingekocht bij de slager ;). Mijn vriendin was uitvoerend en ik heb haar begeleidt

Als eerst lekker de ribs ingerubbed en 24 uur in de koelkast laten rusten.
Gisteren mochten ze er dan op:
Bekijk bijlage 34319

Zin in! Het duurt allemaal wat lang, maar dat weten we natuurlijk vooraf.
Na 3 uur lekker inpakken in boter, bastaardsuiker en agave siroop.

Bekijk bijlage 34320

Wachten wachten wachten... 2 uur later...

Bekijk bijlage 34321

Nou, dat laatste uurtje duurt wel echt het langs, lijkt het zo...
Maar, na al dat wachten heb je ook wat! Ik heb al een aantal keren ribs gemaakt maar die waren nog nooit zo goed gelukt als deze!

Bekijk bijlage 34326
Bekijk bijlage 34328
Bekijk bijlage 34327

Wat was dat een genot. Heerlijk. Kan niet wachten om ze nog eens te maken, maar eerst nog experimenteren met andere gerechten!
Hopelijk hebben jullie ook een beetje kunnen meegenieten van mijn eerste bbq post :)
Zien er geweldig lekker uit zeg😋😋😋😋
 
Heerlijke post, altijd fijn als je de passie kan delen.
 
Zo, mijn eerste echte post :)

Vorige week besloten om mijn vriendin te verwennen met spare-ribs. De laatste tijd ben ik weer lekker bezig geweest met de kamado (heb mijn bastard nog geen 0.5 jaar). Het was een tijd geleden dat ik ribs had gemaakt en laat ik heel toevallig nieuwe racks te hebben ingekocht bij de slager ;). Mijn vriendin was uitvoerend en ik heb haar begeleidt

Als eerst lekker de ribs ingerubbed en 24 uur in de koelkast laten rusten.
Gisteren mochten ze er dan op:
Bekijk bijlage 34319

Zin in! Het duurt allemaal wat lang, maar dat weten we natuurlijk vooraf.
Na 3 uur lekker inpakken in boter, bastaardsuiker en agave siroop.

Bekijk bijlage 34320

Wachten wachten wachten... 2 uur later...

Bekijk bijlage 34321

Nou, dat laatste uurtje duurt wel echt het langs, lijkt het zo...
Maar, na al dat wachten heb je ook wat! Ik heb al een aantal keren ribs gemaakt maar die waren nog nooit zo goed gelukt als deze!

Bekijk bijlage 34326
Bekijk bijlage 34328
Bekijk bijlage 34327

Wat was dat een genot. Heerlijk. Kan niet wachten om ze nog eens te maken, maar eerst nog experimenteren met andere gerechten!
Hopelijk hebben jullie ook een beetje kunnen meegenieten van mijn eerste bbq post :)
Sowwww dat ziet er zeker goed uit! Moet ik toch ook maar eens uit gaan proberen


Verstuurd vanaf mijn EML-L29 met Tapatalk
 
Hey 010! Het valt me op dat jij nogal veel posts terughaalt uit de dood (en voornamelijk sparerib berichten) . Misschien kan je een klein beetje op de datum letten haha
De " eerste eigenaar" van deze ribben is inmiddels gereincarneerd en zit wellicht als lid van dit forum mee te lezen

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan