BasBQ
Beef en Steak

Soms doet de leerling het beter dan de meester. Pulled beef.

 
 
 

Hans

BBQ Junkie
Berichten
5.554
Beste BBQ vrienden.
Vandaag kreeg ik een mailtje van onze jongste zoon, hij had besloten om pulled Beef te gaan maken iets waar ik me nog nooit toe geroepen voelde omdat ik uit verschillende hoeken had vernomen dat dat wel eens erg lang kon gaan duren 15 uur + en daar heb ik nog nooit de moed voor gehad (wellicht later) 't is natuurlijk wel een uitdaging dus wie weet.:unsure:
Maar hij doet dit soort dingen sinds de aanschaf van z'n Bastard dus wel mede door een weekje gedwongen verlof kon hij dingen goed voorbereiden.
Een prachtige rundernek van ruim 7 KG paste mooi op de Q, avond ervoor wat getrimd in de rub gezet en geinjecteerd



Heel erg vroeg zeg maar in de nacht nog uit de veren en de bbq aangestoken tot een temp van 107 gr C. die nog al eens wisselde door de stevige wind die er recht opstond (vaak wat opliep) maar nu kan zo'n stuk rund gelukkig wel wat hebben.
Temperatuur na de stall oplaten lopen tot 93 gr (heb ik wel een kleine video van maar helaas geen foto) ik denk te groot voor m'n foto opslag maar dit is het resultaat na 16 uur.



Nog even rusten en daarna plukken.



En er was genoeg voor iedereen.! :D



Vanavond zeker even proeven ;)

Bedankt voor het kijken.
 
Mooi hoor Hans, ziet er goed uit
 
  • Leuk
Waarderingen: Hans
Lekkere produktie gedraaid, kun je zo een take-away mee starten!
 
  • Leuk
Waarderingen: Hans
WOW..... dat ziet er lekker uit zeg (y) :love: ik ga ook maar eens opzoek naar een rundernek!
 
Maar je bent toch wel mee opgestaan? Dit is zo lekker 😋
Heb je gelijk in Barbeknoei met een kop geurige verse koffie is het einde van de nacht en wakker worden van de nieuwe dag het mooiste moment van de dag, is ook de ervaring van vroegere hobby t.w. nacht ,strand en karper visserij. ;)
 
Heb je gelijk in Barbeknoei met een kop geurige verse koffie is het einde van de nacht en wakker worden van de nieuwe dag het mooiste moment van de dag, is ook de ervaring van vroegere hobby t.w. nacht ,strand en karper visserij. ;)
Ik sta dagelijks rond dat tijdstip op voor werk, dan verdwijnt die charme... Maar toen ik vanochtend op moest staan omdat mijn 2 jarige dochter besloot om 6 uur zomertijd wakker te worden, was dat gevoel gelijk terug.

Koffie, niets hoeven, gewoon je hobby... Heerlijk
 
  • Leuk
Waarderingen: Hans
Tja Hans. Hoe ga jij als familie hoofd dit overtreffen?
Het ziet er allemaal heerlijk uit dus de lat ligt hoog
 
  • Leuk
Waarderingen: Hans
Zoals ik gisteren beloofde zou ik nog even vertellen hoe hij smaakte.
Vanavond de beef opgewarmd ik met een klein beetje appelsap en Nelly puur nou hij was heerlijk lekker mals en sappig een prima smaak beleving zeker heel erg de moeite van het maken waard.
Ik moet er dus eerdaags aan want dat laat ik natuurlijk niet op me zitten ;) :D !

 
Das een blije wrap.
Benieuwd wat je hier tegenover gaat zetten ;)
 
Eerlijk gezegd heb ik nog geen flauw idee hoe ik dit ooit moet verbeteren. :unsure:
Het was zo lekker. :) !
 
Laatst bewerkt:
Eerlijk gezegd heb ik nog geen flauw idee hoe ik dit ooit moet verbeteren. :unsure:
Het was zo lekker. :) !
een porchetta?
of de beste appeltaart die je ooit gemaakt heb?
 
een porchetta?
of de beste appeltaart die je ooit gemaakt heb?
We zullen het zien Rick er komt vast nog wel iets in m'n bovenkamer maar of het op korte termijn gaat lukken ???? is afwachten maar i.i.g. bedankt voor het aandragen van de ideeën. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan