Beef en Steak

Sommige recepten moet je gewoon proberen.

Frits

Administrator
Forumleiding
Van @Ewald kregen we de tip dat we het recept van @jokop zijn saté echt moesten proberen.
Nou was deze al met stip binnengekomen op de to-do-lijst mar met Ewald zijn seal of approval stond hij dus bovenaan.

Was natuurlijk heel hebberig geworden van die saté grill dus die was besteld en zou gisteren aankomen.

Dus gisteren de kippendij gesneden en in de marinade van jokop gedaan.

IMG_4561.jpeg

IMG_4562.jpeg

IMG_4564.jpeg

IMG_4565.jpeg

IMG_4566.jpeg

Ook het vacuüm verpakken was gelukt.

IMG_4575.jpeg

Daar moet natuurlijk wel een pindasaus bij van Ewald.

IMG_4570.jpeg

En toen kreeg ik gisteravond het bericht dat de bestelde saté grill niet gisteren maar pas vanavond zou komen.
Balen want ik stond te popelen om ze te proberen.
Gelukkig had ik bij de toko een el Cheapo versie gezien en die heb ik dus vanochtend maar gelijk gehaald.

IMG_4579.jpeg

‘s middags de saté aan het stokje, 15-20 gram.

IMG_4576.jpeg

Kolenstarter aan

IMG_4581.jpeg

In de grill

IMG_4587.jpeg

En grillen maar

IMG_4590.jpeg

Het was vanavond 2C dus om te zorgen dat de koude niet teveel effect op het vlees had heb ik twee aluminium bakjes erboven gezet.

IMG_4591.jpeg

En uiteindelijk was dit het resultaat

IMG_4592.jpeg

Ewald had helemaal gelijk: dit recept moet je proberen en als je dan toch bezig bent probeer dan ook de pindasaus van Ewald.

Naschrift: de bestelde grill is ook binnen, die probeer ik morgen gelijk uit met de saté die nog over is.

Bedankt voor het kijken.

Prachtig verslag en een mooie aanbeveling, bedankt @Frits.
Mooie slanke sateetjes heb je ook geregen, precies zoals ik ze zelf ook graag zie. En ik moet toch zelf ook binnenkort maar die pindasaus van @Ewald gaan maken. Komt nog op de to do van 2024!

En toen kreeg ik gisteravond het bericht dat de bestelde saté grill niet gisteren maar pas vanavond zou komen.
Balen want ik stond te popelen om ze te proberen.
Gelukkig had ik bij de toko een el Cheapo versie gezien en die heb ik dus vanochtend maar gelijk gehaald.

Naschrift: de bestelde grill is ook binnen, die probeer ik morgen gelijk uit met de saté die nog over is.
Hahaha, ik herken dit zo. Ik zou zelf ook de el Cheapo gehaald hebben. Heerlijk om dit zo te zien.
Die onderste hitteschaal past trouwens prima onder die andere sate-grill.

Joko, heel hartelijk dank voor het delen van je recept. Dit is een blijvertje.

Geweldig verslag Frits, mooie Sate.
Zo zie je maar Ik heb niet gelogen toen ik zei dat je dit moet proberen.

En we hebben er een trassie junk bij.:ROFLMAO:

Prachtig gedaan!

Deze saté schuift omhoog op de veel te lange to-Q lijst.

Terug
Bovenaan Onderaan