BasBQ
Beef en Steak

Snijplank "steen" voor bbq-tafel

sbakker82

Tondelzoeker
Berichten
23
Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar een steen die ik als snijplank kan gebruiken voor mijn bbq tafel. Heeft iemand een idee welk type steen ik het beste kan gebruiken en waar ik een 60 bij 60 cm grootte kan vinden?

Alvast bedankt!!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
sbakker82 zei:
Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar een steen die ik als snijplank kan gebruiken voor mijn bbq tafel. Heeft iemand een idee welk type steen ik het beste kan gebruiken en waar ik een 60 bij 60 cm grootte kan vinden?

Alvast bedankt!!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro


Steen als snijplank?
Ik vraag me af of je fijne , mooie  en vooral dure messen daar wel blij van worden???    :-? !
 
Ah, daar heb ik geeneens bij stil gestaan. Wat is jouw advies om te doen Hans?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
ik zou ook zeker geen steen gebruiken als snijplank, bij de groothandel zijn mooie goede en grote snijplanken te koop
 
En anders bij de grote blauw/gele winkel hebben ze ook mooie grote (dunne) snijplanken.
 
Leo zei:
ik zou ook zeker geen steen gebruiken als snijplank, bij de groothandel zijn mooie goede en grote snijplanken te koop


Leo  + 1

Er zijn mooie snijplanken te koop (kunststof of hout) die zijn gemaakt voor al je snijwerk! :) !

 
Hans zei:
Leo zei:
ik zou ook zeker geen steen gebruiken als snijplank, bij de groothandel zijn mooie goede en grote snijplanken te koop


Leo  + 1

Er zijn mooie snijplanken te koop (kunststof of hout) die zijn gemaakt voor al je snijwerk! :) !

Reuzen%20ribs%20001_zpsgaubtw75.jpg


Deze B.V.
 
Je messen vinden houten snijplanken het fijnst, de hygi?ne de kunstof planken. Voor vlees zou ik kunststof gebruiken, of je moet het hout goed kunnen behandelen met een voedselveilige lak o.i.d.
 
Zjostmans zei:
Je messen vinden houten snijplanken het fijnst, de hygi?ne de kunstof planken. Voor vlees zou ik kunststof gebruiken, of je moet het hout goed kunnen behandelen met een voedselveilige lak o.i.d.
Olie?
 
Hier gewoon diverse houten planken. Voor verschillende gerechten, vlees, salades, etc. En ook een paar wat grotere voor bijvoorbeeld stokbrood en  grote stukken vlees.

Goed schoonmaken, dan gebeurt er niets. Nog nooit ziek geweest oid.
 
Ceriel zei:
Zjostmans zei:
Je messen vinden houten snijplanken het fijnst, de hygi?ne de kunstof planken. Voor vlees zou ik kunststof gebruiken, of je moet het hout goed kunnen behandelen met een voedselveilige lak o.i.d.
Olie?

Als je toch naar de Zweed gaat: skydd.. Das voedselveilige olie..
 
Ceriel zei:
Zjostmans zei:
Je messen vinden houten snijplanken het fijnst, de hygi?ne de kunstof planken. Voor vlees zou ik kunststof gebruiken, of je moet het hout goed kunnen behandelen met een voedselveilige lak o.i.d.
Olie?

Die bedoel ik ja
 
Is die steen dan alleen om de producten op te leggen of heeft de steen nog een andere functie?
Voor snijplank is het in ieder geval funest, graniet en messen zijn niet de beste vrienden.....
 
Frenzel zei:
Is die steen dan alleen om de producten op te leggen of heeft de steen nog een andere functie?
Voor snijplank is het in ieder geval funest, graniet en messen zijn niet de beste vrienden.....

een beetje steen heeft massa, dus houdt de temperatuur die tie heeft lang vast.
denk aan een (koele) marmeren plaat waar bakkers hun deeg op kneden, en aan bijv. steengrillen
hoe precies wanneer welke "steen" te gebruiken weet ik niet, maar dit lijkt me plausibel
correct me if i'm wrong
 
Terug
Bovenaan Onderaan