Beef en Steak

"Snelle" Runderrollade

Veluwse Bob

Gemarineerd
Ik had nog een mooie runderrollade in de vriezer liggen, zat bij een vleespakket wat ik poosje terug gekocht had.
Zelf een rollade maken is leuk maar dit is ook wel heel makkelijk.
Waarom noem ik hem snelle rollade.. het is een rollade van een kleine kilo, inc. rusttijd stond die in 60 minuten op tafel.. dat is voor mijn doen snel 🤣.

Bbq aangestoken, directe opstelling.
Luchtschuiven op standje 150 graden.

Eerst een gietijzeren roostertje opwarmen, beetje roomboter erin.

Rollade voorzien van kerntemp meter om hem vervolgens effe rondom een paar minute per zijde een mooi bruin kleurtje te geven.
Vervolgens een glazen bak gepakt, rollade erin gelegd, de vleesjus overgegoten van het rooster de bak in, roomboterkruiden bijgevoegd plus nog wat extra boter.
Paar keer met een lepel de roombotervleesjus over de rollade geschept met een lepel.
Bij een kerntemperatuur van 48 graden van de bbq gehaald en nog even 10 minuten onder de alu folie.
Kerntemp gaarde toen door naar 58 graden.
Persoonlijk mocht die van mij wat minder ver maargoed het is 1 stuk vlees en moet meer mondjes voeden en die vinden dit lekkerder.
Maar och hij was wel erg lekker!
Lekker nog wat lepels kruidenboterjus op het bord om in te dippen..
Geen foto's daarvan helaas iets met honger en haast 😂

Hier volgen de foto's

20250322_163904.jpg

20250322_164730.jpg

20250322_165216.jpg

20250322_170925.jpg

20250322_174354.jpg

20250322_174751.jpg

Bedankt voor het lezen!

Ziet er heerlijk mals uit 👌🏼.

Ik vind de garing er erg mooi uitzien. Ziet er top uit!
Is opzich een hele simpele bereiding, een draadloze thermometer is wel handig ivm het draaien.

Je hebt iets nodig van een plancha of grillijzer en een schaaltje waar die lekker in kan garen en waar je de jus uit kan scheppen voor eroverheen.

Dit is de manier waarop wij hem het lekkerst vinden.

Ziet er goed uit, mooie garing. 😋
Ik dacht even “glas op de bbq?!?!” 🤔
Maar een ovenschaal kan daar natuurlijk prima tegen 🤦🏼‍♀️😂

Ziet er goed uit, mooie garing. 😋
Ik dacht even “glas op de bbq?!?!” 🤔
Maar een ovenschaal kan daar natuurlijk prima tegen 🤦🏼‍♀️😂
Zover ik weet is alles onder de 250 graden geen probleem voor ovengehard glas, directe warmte is natuurlijk wat moeilijker ivm hogere temperaturen maar met dat gietijzer gevalletje ertusse ben ik er niet zo bang voor dat ie breekt.

Werkt top, is ook makkelijk schoon te maken en vergt geen onderhoud 😁

Terug
Bovenaan Onderaan