BasBQ
Beef en Steak

Snel saté, smashburgers en stokbrood

 

CrossFit

Sprokkelaar
Berichten
39
Soms heb je van die dagen dat alles anders loopt dan dat je in gedachte had. Nou vandaag was zo'n dag. De bedoeling was een lekker kippetje van de bbq met friet, maar dat werd wat anders. Het kritische publiek (lees de kinderen) wilden graag iets van de bbq.

Snel de supermarkt ingedoken, kip, marinade, stokbrood en rundergehakt gehaald.
Thuis eerst snel de kip in de marinade zetten, balletjes draaien en mijn rechthoekige doos aansteken. Dik uur later zaten we lekker te eten.

20230621_181028.jpg


Broodjes roosteren voor de smashburgers:
20230621_181951.jpg


Daarna de waren de burgers aan de beurt:
20230621_182915.jpg
20230621_183500.jpg


En het resultaat, ook lekker simpel :D
20230621_184715.jpg


Enige keer wat deze keer niet lukten was om echt zo'n lekker krokant korstje op de smashburgers te krijgen. Geeft toch net dat extraatje eraan!
 
Gebruik je een anti-aanbakplaat? Dat zou het uitblijven van een korstje kunnen verklaren.
 
Oggg
Lekkerder kan niet
 
Heerlijk!!
Maar kijk uit met een anti aanbaklaag bij grote hitte kan de laag los laten ik zou een skillet gebruiken.
 
Soms is simpel gewoon prima.

De burgers zien er wel erg klein uit i.v.m. het broodje zelf..
Misschien de volgende keer de cheddar even op je burger leggen zodat ie meer smelt ;)
 
@noskos , ja dat was inderdaad een plaat met een anti aanbak laag. Ga ik het de volgende keer proberen op een gietijzeren plaat.

@Robbie , lekker waren ze zeker 😃

@Bushie , bedankt voor de tip! Ik dacht, omdat hij ook in mijn oven kan dit ook geen probleem zou moeten zijn.

@Lennart_Diegast , ze krompen voor mijn ogen 🤣
 
Die plaat heeft minder massa, koelt dus hard af als je balletje erop gaat. En juist het even vastplakken geeft die goede bruining.
En wat al eerder is gezegd die anti-aanbak kan giftige stoffen afgeven op hoge temperaturen. Dus liever niet op de BBQ met eten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan