Hallo allemaal! Nick hier;
Al een aantal keer al gemaakt hoor, maar afgelopen zondag nog maar eens een smokey pp gemaakt!
Ik had deze al een tijd in de vriezer liggen, maar wilde hem bereiden nadat mijn vriendin was bevallen van onze zoon Jack
afijn;
De 2,8(en nog wat) kg procureur vrijdagavond uit de vriezer gehaald, in de koelkast gezet en zondag was hij goed ontdooid!
Heel vroeg opgestaan om het stuk
nek goed in de rub te zetten!
Hierbij de ingrediënten:
* 5 eetl bruine suiker
* 1 eetl kurkumapoeder
* 1.5 eetl uienpoeder
* 1.5 eetl knoflookpoeder
* 1 kleine eetl cayennepeper
* 3.5 eetl paprikapoeder
* 3.5 eetl zout
* 1 eetlepel venkelpoeder
* 1 eetlepel Koreaanse chili’ flakes
Gehusseld
En klaar was de Rub
Uiteindelijk de procureurgoed ingerubt
Ook heb ik daarna mijn rooksnippers uit de schuur gehaald om deze kort in het water te dompelen,
Ik heb gekozen voor een mix van Apple en Cherry
Snippers
Daarna snel mijn napoleon pro kettle kogelgrill ingedeeld in een snake, met in het begin de rooksnippers, om zo plus minus van 5 uur lang roken te gaan genieten, indien nodig
En daar gaan we !
Uiteindelijk zonder de temperatuur te checken, gewacht tot de korst hard is geworden, dus dat de rub niet meer loslaat van het stuk vlees
Dit was ongeveer om 1 uur smiddags! Tijd om hem eraf te halen en in het folie te zetten!
Simpel sausje erover heen …. Klein beetje maar ;-)
En uiteindelijk rond 7 / half 8 savonds kon de procureur eraf gehaald worden en had het overal ongeveer een kern van 89 graden!

En pullen maar!
Op de foto hierboven zie je miss iets teveel koolsla maar ik hoop dat jullie ook hebben kunnen meegenieten!
Adios amigo’s!
Gr Nick
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Al een aantal keer al gemaakt hoor, maar afgelopen zondag nog maar eens een smokey pp gemaakt!
Ik had deze al een tijd in de vriezer liggen, maar wilde hem bereiden nadat mijn vriendin was bevallen van onze zoon Jack

De 2,8(en nog wat) kg procureur vrijdagavond uit de vriezer gehaald, in de koelkast gezet en zondag was hij goed ontdooid!

Heel vroeg opgestaan om het stuk

Hierbij de ingrediënten:
* 5 eetl bruine suiker
* 1 eetl kurkumapoeder
* 1.5 eetl uienpoeder
* 1.5 eetl knoflookpoeder
* 1 kleine eetl cayennepeper
* 3.5 eetl paprikapoeder
* 3.5 eetl zout
* 1 eetlepel venkelpoeder
* 1 eetlepel Koreaanse chili’ flakes

Gehusseld

En klaar was de Rub

Uiteindelijk de procureurgoed ingerubt

Ook heb ik daarna mijn rooksnippers uit de schuur gehaald om deze kort in het water te dompelen,
Ik heb gekozen voor een mix van Apple en Cherry
Snippers

Daarna snel mijn napoleon pro kettle kogelgrill ingedeeld in een snake, met in het begin de rooksnippers, om zo plus minus van 5 uur lang roken te gaan genieten, indien nodig

En daar gaan we !

Uiteindelijk zonder de temperatuur te checken, gewacht tot de korst hard is geworden, dus dat de rub niet meer loslaat van het stuk vlees

Dit was ongeveer om 1 uur smiddags! Tijd om hem eraf te halen en in het folie te zetten!

Simpel sausje erover heen …. Klein beetje maar ;-)

En uiteindelijk rond 7 / half 8 savonds kon de procureur eraf gehaald worden en had het overal ongeveer een kern van 89 graden!

En pullen maar!

Op de foto hierboven zie je miss iets teveel koolsla maar ik hoop dat jullie ook hebben kunnen meegenieten!
Adios amigo’s!
Gr Nick
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk