BasBQ
Beef en Steak

Smokey Joe kopen ?

 
 
 
 
 

Boldeagle

Gerijpt
Berichten
4.066
Mede Q-ers

ik kan voor een zacht prijsje een nieuwe Smokey Joe Premium overnemen. Deze kleine Q lijkt me wel handig voor kleine gerechten en of testgerechtjes. Op internet vind ik als nadeel dat door (verkeerde ?) plaatsing van de luchtschuif deze kleine Q nogal snel uitgaat.
Heeft iemand deze ervaring ook, of gewoon welke ervaring dan ook ?

Mike
 
wat ik tot nu toe steeds gehoord heb is dat je dan beter op zoek kan gaan naar een WGA, zijn nu ook weer nieuw te krijgen.
Maar een zacht prijsje kan je misschien ook niet laten lopen
 
Ik zou zoeken naar een WGA, kun je makkelijker indirect in barbecue?n.
 
Mike, als het echt een zacht prijsje is zou ik hem gewoon kopen (je kan hem altijd weer verkopen ;) ).

Als je hem mee wil nemen op reis is een WGA makkelijker.

Mits je goede briketten gebruikt en ze goed bij de ventilatie gaten legt is het risico op uitgaan zeer klein.
 
Ik heb een SJ, maar die gebruik ik eigenlijk alleen maar om mijn firestarter in aan te steken. Om te grillen vind ik hem niet zo handig, je hebt erg weinig ruimte om indirect te gaan. Ik gebruik hem wel om zalm te roken, of zalm op een plankje te doen, als ik solo eet.En het blijft een schatje om te zien, en daarom heb ik hem ook nog steeds, al ruim 10 jaar denk ik.
 
Ik vind t een heerlijk barbecuetje. Ik gebruik m op de camping
en hij heeft mij nog nooit in de steek gelaten.
Dekselhoudertje is erg handig, je schuift de deksel zo weg. komt ie niet in t zand of wat dan ook te liggen.
Klapstoeltje dr achter, zonnetje op je bol, vuur dr in, biertje in je linkerhand, de kooltjes langzaam wit zien worden.
Nog maar een slokje. Vleesje erop, heerlijke geuren nu bij je biertje...
Denk niet dat dit met een WGA lukt  ;)
 
Het wegklappen van de deksel gaat ook met een WGA, niet zo handig maar het gaat wel, ook dat met het bier drinken gaat mij goed af met de WGA ;)
 
echt niks mis met een WGA  :)
 
voor een zacht prijsje?? altijd doen, al is het maar om je weber family uit te breiden.
heb zelf een sj en een wga, ideaal voor in de tuin. wga voor het vlees indirect en de sj om je groenten
en dergelijke te grillen in een bbq pan. werkt bij mij prima.
 
Je hebt al een mooie familie met ronde deksels.... Wellicht tijd voor een buitenbeentje?
Ik ben in ieder geval erg tevreden met m'n WGA.
 
Zacht prijsje?  Let even op....het is never nooit verstandig om een prijs te kopen.  Wil je iets naar je zin hebben dan is dat de verkeerde overweging.
De juiste overweging in combinatie met een leuke prijs,die kan je pas echt gelukkig maken.  (zegt opa).
 
Willy +1
 
vind SJS een leuk ding als aanvulling op,
doe er zelfs dit mee:

grilling.jpg
 
Beetje een oude koe uit de sloot.

De problemen met de ventilatie gaten kloppen. Dat is ook waarom Weber met de JJ de gaten weer op de bodem heeft in plaats van de zijkant zoals de Smokey Joe Platinum. Zeker met de deksel er op is het veel fijner om de gaten lager te hebben. Ik zou de SJ Silver nemen en een hondebak op het as schoteltje zetten tegen de wind of als je handig bent zelf wat lagere ventilatie gaten er bij maken. Als je een bbqguru hebt hoef je alleen 1 gat te maken voor de weber-adapter.

En er zal vast een reden zijn waarom al die mooie SJP's te koop staan. Als ie echt zo handig was...
 
Om er op in te haken ...

De SJ is een "fast" griller, gooi de kooltjes erin, en grill het vlees.
Als je de verwachting hebt dat er een mooie low en slow sessie op kan doen, dan kom je inderdaad bedrogen uit.

( kip en zalm gaat nog net, omdat je niet al te lang nodig zal hebben )

Ik heb een SJ-Gold, en zeker tevreden over, en zoals altijd, gebruik het gereedschap waar het voor bedoelt is, met een waterpomptang ga je ook geen spijkers slaan
 
Vind de SJ een top apparaat. Idd niet geschikt voor low en slow maar kan er verder alles uitstekend op klaar maken. Ook indirect geen probleem. Snap niet hoe je dat ding uit kan laten gaan zonder bewust de schuiven dicht te draaien
 
Terug
Bovenaan Onderaan