BasBQ
Beef en Steak

Smokey goodness houtskool

 
 
 

de volle

Gemarineerd
Berichten
1.052
Laatst een zak meegenomen en ik kon niet goed lezen wat er op de zak stond. Leesbril thuis laten liggen. Eiken beuken en nog iets. Prima dat is mooie neutrale houtskool. Dammers was niet op voorraad. Houtskool steekt prima aan en is snel op temperatuur. Rookte erg bij het aansteken. We waren laat terug dus Q op temperatuur het vlees erop. Bleef langer dan een uur roken. Dat was niet wat ik wil. Ja toen met bril op de zak gekeken en zag ik Smokey goodness staan. Is het de bedoeling dat de kolen zo lang roken? Gevulde paprika en gehakt ballen erop gedaan maar dit was te veel rook.
 
Laatst een zak meegenomen en ik kon niet goed lezen wat er op de zak stond. Leesbril thuis laten liggen. Eiken beuken en nog iets. Prima dat is mooie neutrale houtskool. Dammers was niet op voorraad. Houtskool steekt prima aan en is snel op temperatuur. Rookte erg bij het aansteken. We waren laat terug dus Q op temperatuur het vlees erop. Bleef langer dan een uur roken. Dat was niet wat ik wil. Ja toen met bril op de zak gekeken en zag ik Smokey goodness staan. Is het de bedoeling dat de kolen zo lang roken? Gevulde paprika en gehakt ballen erop gedaan maar dit was te veel rook.

Ik ken deze houtskool niet. Ik gebruik zelf vaak houtskool van Echt, dit is ook een mix van eiken, beuken en berk en dat is de meest neutrale brandstof die ik tot nu toe heb gevonden.

Met een ander type houtskool heb ik ook wel eens een slechte zak gehad. Bleef maar roken en ook echt een zware diesel-achtige stank. En dat terwijl er veel positieve ervaringen staan (o.a. op dit forum).
Je kan dus net pech hebben met een batch..
 
Nee, het kaan nooit de bedoeling zijn dat het zolang rookt, dat je eten vies gaat smaken.
Heb je een foto?
 
Nee, het kaan nooit de bedoeling zijn dat het zolang rookt, dat je eten vies gaat smaken.
Heb je een foto?
Waarvan een foto? Van de zak of van het roken?
 
large.jpeg

Mijn zak komt bij de Sligro vandaan maar daar staat geen info bij. Hier een linkje met info.


Als een foto van de rook van belang is dan kan ik er wel wat kolen op gooien. Staat nu nog af te koelen ( 150 gr)
Er kwam zwarte rook af ik was bezig op 200-225 gr. De info die ze in de beschrijving vermelden klopt prima allen het ruikt niet lekker en smaakt ook niet top.
 
Heb deze zakken nog niet eerder gezien. Je kan pech hebben gehad maar ik zou geen tweede zak kopen.
 
Heb deze zakken nog niet eerder gezien. Je kan pech hebben gehad maar ik zou geen tweede zak kopen.
Nee daar is mijn vrouw het mee eens. ik moet het weggooien.
 
Het is zonde, maar ik zou hem ook weggooien inderdaad. Dit klinkt als een verkeerde batch. Maar ik zou hem ook niet een 2e keer kopen...
 
Ik zou er een berichtje aan Jord aan wagen via z'n website...... deze houtskool wordt onder zijn naam verkocht dus wie weet wat z'n reactie is ;)
 
Ik heb geen berichtje aan Jordi gestuurd maar naar 200 fahrenheid dat is wat er op de zak staat.
 
Dit begrijp ik niet?
Ik quote EasywoodsQ..
En met 'Dit.' bedoel ik dan, Dit wat EasywoodsQ zegt, wilde ik ook zeggen.

Als je er niet tevreden over bent moet je er mee terug.
Misschien wil de leverancier het product van je terugnemen, of ruilen in geval van een slechte batch. Smokey Goodness is een merknaam waar Jord Althuizen onder vaart, en gezien het logo wat op de zak staat proberen die samen een fabrikant een product op de markt te zetten, dus je kan ook het bedrijf Smokey Goodness, danwel Jord zelf aanschieten om te kijken wat er mis is met deze zak.

kortom, als je niemand die hier verantwoordelijk voor is erover inlicht, is niemand geholpen.
Nooit meer een zak kopen en een slechte recensie op zo'n site als dit, kan een enorme impact hebben op een bedrijf. Ze proberen je vast geen troep te verkopen, dus ze zullen het zelf ook opgelost willen hebben.
 
Al reactie gekregen echter deden die alleen de folders wacht nu verder op reactie. Ik weet zeer goed wat slechte recensie kunnen kunnen doen heb 30 jaar een eigen bedrijf gehad. Ik vind dit geen recensie maar een vraag. Krijg nu reactie van 200 farenheid dat er zieken zijn en ik 10-12 werkdagen moet wachten op reactie. Laat ik hier dan maar zeggen dat ik de zieken beterschap toe wens en dat ik genoeg kolen heb om deze tijd uit te zingen.
 
Al reactie gekregen echter deden die alleen de folders wacht nu verder op reactie. Ik weet zeer goed wat slechte recensie kunnen kunnen doen heb 30 jaar een eigen bedrijf gehad. Ik vind dit geen recensie maar een vraag. Krijg nu reactie van 200 farenheid dat er zieken zijn en ik 10-12 werkdagen moet wachten op reactie. Laat ik hier dan maar zeggen dat ik de zieken beterschap toe wens en dat ik genoeg kolen heb om deze tijd uit te zingen.
Hebben die dan dezelfde houtskool gebruikt?
 
 
Het volgende antwoord kreeg ik op mijn opmerking.

Hartelijk dank voor je bericht! Het kan zeker voorkomen dat houtkool soms langer en/of extremer blijft roken. Het blijft een natuurlijk product.

Voor Grill Guru herkennen we dit wat minder. Voor andere merken is dat minder bekend.

Ik hoop dat dit je helpt, een fijne dag!

Nou dat is dus geen fijne dag En ja ik weet dat sommige soorten meer roken en reuken. Ik heb hier meerdere merken en soorten liggen.
Kort door de bocht ruiken de hardere zwaardere soorten meer en roken deze iets langer.
 
Nou die 200 Fahrenheit die wil dus helemaal niets oplossen...... kunnen ze Covid niet de schuld geven dan komt het omdat het een natuurproduct is. Deze ondernemer snapt er echt helemaal niet van en denkt dat z'n doelgroep op de kleuterschool zit :mad:
 
Het volgende antwoord kreeg ik op mijn opmerking.

Hartelijk dank voor je bericht! Het kan zeker voorkomen dat houtkool soms langer en/of extremer blijft roken. Het blijft een natuurlijk product.

Voor Grill Guru herkennen we dit wat minder. Voor andere merken is dat minder bekend.

Ik hoop dat dit je helpt, een fijne dag!

Nou dat is dus geen fijne dag En ja ik weet dat sommige soorten meer roken en reuken. Ik heb hier meerdere merken en soorten liggen.
Kort door de bocht ruiken de hardere zwaardere soorten meer en roken deze iets langer.
Welke Sligro ben je geweest?
Niet gelijk de leverancier benaderen, maar gewoon de klacht neerleggen bij Sligro, dan lossen zij dit voor je op.
Uit eigen ervaring hebben zij dit altijd goed opgelost en nooit moeite gehad met spullen terug brengen.
Sterker nog.... als jij de aangebroken zak houtskool meeneemt (NIET WEGGOOIEN) inclusief factuur en dit bij de receptie aanbied weet ik bijna zeker dat zij je het aankoop bedrag zullen teruggeven of je een alternatief zullen aanbieden.

Succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan