BasBQ
Beef en Steak

Smoker van een BarrelQ maken?

 
 

MidVe

Stoker
Berichten
260
Beste mensen, dit cadeautje kreeg ik vandaag van iemand die "niet van barbecuen houdt" 8-}








Het is nu eigenlijk gewoon een KettleBBQ  die in de ton hangt. Kan ik hier (ook met twee linkerhanden) een leuke smoker van maken?

Tips zijn meer dan welkom, alvast bedankt.


 
Ik zie dat ie van binnen gecoat is.
Dus eerst de fik erin en die zooi eraf branden.

Daarna hoef je alleen nog maar een lucht inlaat de maken en de buitenkant te verfen, kolenmand erin en gaan als de brandweer.

Roosters zitten er al in en de deksel heeft ook al zijn ventilatie.

Hier kan je de onderdelen krijgen
https://www.huisentuinwinkel.nl/bbq-accessoires.html
 
Ja hoor, schoon branden en een UDS maken.
 
Dank voor de info, nog wel een vraagje: "Moet er ook een soort van heat-deflector, tussen de kolenmand en heet rooster gemaakt worden?"
 
Kan je doen.

Op de 2e foto zie ik de roosters in een zwarte ring. Wat is dat?
Kan je daar een foto van maken?

Wellicht kan je daar een heat-deflector van maken
 
Woodpecker zei:
Kan je doen.

Op de 2e foto zie ik de roosters in een zwarte ring. Wat is dat?
Kan je daar een foto van maken?

Wellicht kan je daar een heat-deflector van maken

Dat zwarte ding is eigenlijk gewoon een kettle bbq die in de ton hangt. Er zijn vier metalen steuntjes aan de binnenkant van het vat bevestigd en daar hangt de ketel op.
 
Ik zou in ieder geval de mogelijkheid cre?ren om een heat-deflector te gebruiken.

Als je toch bezig bent
 
Ik zou de optie behouden om de kettle erin te kunnen hangen. Mijn idee is namelijk dat door de kettle in de ton te hangen er een extra isolatie ontstaat (helaas niet bij de deksel) en daarom mogelijk energiezuiniger/stabieler loopt. Hoe gek is die gedachte?
 
Een geinig ding wat je gehad hebt maar ik vat hem nog niet helemaal.
Je zegt dat er een ketel bbq inhangt, wat ik me afvraag is hoe je dan de lucht toevoer onder je vuurtje regelt.
Je kan daar toch niet bij of zie ik dat verkeerd?
Zit er wellicht een regelbare lucht toevoer in het vat waar ik overheen kijk?  :-?
 
@Hans, volgens mij zie niets over het hoofd hoor.

Daarom gaat het m.i. nooit werken op de ,manier waarop ze dit gedaan hebben. Ze hebben letterlijk het onderstel van een kettle gehaald en die kettle in een gesloten ton gehangen. Daar komt dus nooit voldoende zuurstof bij. Gevalletje "vorm boven functie?"

Vandaar dat ik er ook een UDS van wil maken. En met de aanwezigheid van de roosters, deksel en ton, ben ik toch al gauw halverwege m'n boodschappenlijstje. Nu nog even de offerte voor het zandstralen afwachten....
 
Heel goed gezien.
Ik denk idd dat het verbouwen tot een UDS de beste optie is.
't is er een mooi vat voor zo te zien.
Veel succes met de bouw.  :) !

grts,    Hans.
 
Terug
Bovenaan Onderaan