Beef en Steak

Smoker op trailer maken

Vorige week waren we gestopt met een paar vrienden aan de Burger King hier in Heverlee langs de snelweg, was ik nog nooit geweest. En daar stond een cateraar met een aanhanwagen met 2 smokers veel rook te geven. Vriend van me maakte nog de opmerking: je had beter je vlees meegebracht om daar effe op te leggen. Maar echt geen idee of dit wel eigenlijk toegelaten. Als ik van hun was, had ik daar zeker niet gestop, omdat er zeer dichtbij een wegpost van de politie is
 
Vorige week waren we gestopt met een paar vrienden aan de Burger King hier in Heverlee langs de snelweg, was ik nog nooit geweest. En daar stond een cateraar met een aanhanwagen met 2 smokers veel rook te geven. Vriend van me maakte nog de opmerking: je had beter je vlees meegebracht om daar effe op te leggen. Maar echt geen idee of dit wel eigenlijk toegelaten. Als ik van hun was, had ik daar zeker niet gestop, omdat er zeer dichtbij een wegpost van de politie is
Misschien voldoen ze wel gewoon aan de eisen? En waarom zou je dan niet stoppen daar waar ze gestopt zijn?
 
Een smoker op wielen is geen standaard aanhanger.
Wel een werktuig aanhanger, ook andere regels
Een vriend van mij bouwt die grote traiteur smokers.
Contacteer hem eventueel voor meer info.
 
Hey allemaal.
Even een kleine update. Eindelijk eens wat tijd om te kijken hoe we hem gaan bouwen.
Beetje uitgetekend met wat tape.
De vuurkamer ga ik maken op 70x70x70 of 60x60x60.
Tank is uiteindelijke tussen de 2 lasnaden ( van de gebogen uiteindes ) 1,80m

De vuurkamer heb ik uitgemeten dat deze in het midden uitkomt ( 50cm )
De kookkamer ( kleppen ) heb ik ééntje gemaakt van 60cm en ééntje van +/- 1meter.

Welk plaat materiaal ( dikte ) raden jullie aan om de vuurkamer mee te maken ?
En welke dikte voor het rookkanaal en dia meter ?

Groeten

IMG20240914090241.jpg


IMG20240914090618.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan