BasBQ
Beef en Steak

Smoker op aanhangertje

 

ContenteMens

Vuurmaker
Berichten
63
Hallo allemaal. Na al een hele poos op dagelijkse basis vrij fanatiek op de kamado voor o.a. vrienden en familie gekookt te hebben ben ik mogelijk van plan om mijn hobby wat uit te gaan breiden.

Nu heb ik het idee om een smoker aan te schaffen en deze te bevestigen op een kleine trailer zodat ik voor wat grotere groepen mensen en eventueel op locatie kan gaan koken. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen t.a.v. verschillende soorten en merken smokers, do's en dont's. Alle tips zijn natuurlijk welkom. Zie de link als indicatie qua formaat door een smoker.

Smoker voorbeeld

Wat hebben we toch een mooie hobby. Alvast bedankt voor het meedenken! Wie weet word het niks maar wie niet waagt...
 
Ik weet niet wat uw budget is maar kijk ook zeker eens voor maatwerk.
Dan is het volledig naar uw zin.
 
Ik weet niet wat uw budget is maar kijk ook zeker eens voor maatwerk.
Dan is het volledig naar uw zin.
Ik kan zelf wel veel regelen tav maatwerk ik heb enkele metaalbewerkers en interieurbouwers in mijn omgeving. Maar als ik kijk naar de tijdsinvestering en de huidige kosten voor plaatwerk dan is het wellicht interresant om een bestaande smoker aan te schaffen. Het idee is ook niet om hier mijn werk van te maken maar om dit puur hobbymatig aan te pakken.
 
Ik weet niet hoe professioneel je het aan wilt gaan pakken.
Ik heb een jaar of twee in opdracht op diverse festivals en bruiloften gestaan en zou met deze smoker niet op pad gestuurd willen worden.
Meadow Creek heeft prachtige smokers, zeer stabiel, veel ruimte, kost natuurlijk wel wat.
En als je helemaal los wilt gaan is Kees Berkelaar van Blueprints je man.
Die bouwt kwaliteit voor de eeuwigheid :)
 
Ik weet niet hoe professioneel je het aan wilt gaan pakken.
Ik heb een jaar of twee in opdracht op diverse festivals en bruiloften gestaan en zou met deze smoker niet op pad gestuurd willen worden.
Meadow Creek heeft prachtige smokers, zeer stabiel, veel ruimte, kost natuurlijk wel wat.
En als je helemaal los wilt gaan is Kees Berkelaar van Blueprints je man.
Die bouwt kwaliteit voor de eeuwigheid :)
Waar zou je specifiek op letten bij de aanschaf. Als ik kijk naar het materiaal zit er erg veel verschil in de dikte van het plaatwerk. In het voorbeeld word 5mm gebruikt. Ik zie ook veel smokers met 2-4mm dit lijkt me ook een groot verschil in duurzaamheid en kwaliteit? Ik heb niet de insteek om voor zeer grote groepen te koken dus geen grote bruiloften etc. Denk eerder aan kleinere bedrijfsfeesten of (tapas achtige bbq snacks) op besloten feesten in de avonduren.
 
Laatst bewerkt:
Sowieso een bakplaat, gewoon dik staal.
1 regenbui en dit soort smokers zijn direct niet meer op temperatuur te krijgen.
Met een professionele smoker kun je de boel dan nog redden door flink te gaan stoken.
Je wil niet een buffet voor 80 man op tijd uit moeten serveren met precies tijdens de bereiding een regenbui of een enorme windvlaag precies op je firebox.
 
Van smokers en dergelijke heb ik geen verstand maar als je op deze manier voor andere mensen wil gaan koken kijk dan ook eens naar een goede verzekering, je moet er natuurlijk niet aan denken dat iemand ziek word van jouw eten of nog erger en niet verzekerd zijn...

Verder wens ik je veel succes (y)
 
Van smokers en dergelijke heb ik geen verstand maar als je op deze manier voor andere mensen wil gaan koken kijk dan ook eens naar een goede verzekering, je moet er natuurlijk niet aan denken dat iemand ziek word van jouw eten of nog erger en niet verzekerd zijn...

Verder wens ik je veel succes (y)
Daar ik heb inderdaad al naar gekeken, thx voor de tip.
 
Ik zou goed kijken op marktplaats. Een echt goede smoker blijft kwalitatief goed. En bij nette-lette ook.

Die van el fuego heb ik wel eens mee gespeeld en als ik eerlijk ben zijn ze dat geld niet waard. Afwerking en materiaal zijn echt van wat mindere kwaliteit.
Als ik mn eigen smoker zie is die ruim 500kg en ja hij iets iets groter
 
Terug
Bovenaan Onderaan