Beef en Steak

Smash burgers

AmreshR

Tondelzoeker
Hallo allemaal,
Gisteravond genoten van een heerlijke hamburger (Smash burger, recept uit het boek Burgers & BBQ bites).

2 dry aged beef burgers, met zelfgemaakte uienringen, spek en heerlijke bbq saus.

Kamado opgestookt naar 190 graden en vervolgens circa 10 minuten op indirecte wijze bereid. In the end uiteraard voorzien van een plakje cheddar.

Smaakte voortreffelijk!

nu is mijn vraag; Hoe maken jullie burgers? Direct of indirect? Met welke BBQ accesoires?

70FF43A3-8967-4E71-A300-383B3B76699C.jpeg

6C15D1FA-4FF8-4493-93CE-5B951E4671BA.jpeg

87C41ED5-C167-4FA3-ADE6-7076D648E736.jpeg

Dit is geen smash burger hoor. Die druk je namelijk met een spatel plat op een (gietijzeren) plaat. Maar daar zal hij verder niet minder om hebben gesmaakt 😁
Ik maak burgers op allerlei manieren, smashed, gewoon gegrild boven direct vuur, met kaas, pindakaas en banaan, op een broodje of een donut maar er komt meestal wel bacon aan te pas 😜

Ziet er heerlijk uit.
Dit is geen smash burger hoor. Die druk je namelijk met een spatel plat op een (gietijzeren) plaat. Maar daar zal hij verder niet minder om hebben gesmaakt 😁
Ik maak burgers op allerlei manieren, smashed, gewoon gegrild boven direct vuur, met kaas, pindakaas en banaan, op een broodje of een donut maar er komt meestal wel bacon aan te pas 😜
+1.... de ene keer boven een gietijzeren rooster direct, andere keer op een grillplaat. Alles is mogelijk. DIe met banaan en pindakaas nog niet geprobeerd.

Aha vandaar de naam, ik heb dan een beetje gesmokkeld dus haha ;-). Donut lijkt me ook heerlijk, ga ik volgende keer eens proberen!

Al lezende leert men
Maar ze zullen vast gesmaakt hebben 👍🏻

geen smashburger.. maar wel een donders lekkere burger.
afhankelijk van de burgers die ik maak.. laat ik ze indirect op tempratur komen met een beetje rook.
en dan eventueel nog boven het vuur voor een grill streepje

Burgers zijn altijd top. Smash burgers zijn top. Maar ook een dikke burger mag ik graag eten. Eerst indirect garen met een vleugje rook. En dan even stevig direct aan zetten voor een korstje.
Of een XXL burger. En dan delen met een stel gasten. Zoveel mogelijk. Er zijn zelfs YT kanalen die alleen maar burgers maken.
Jou burger ziet er iig goed uit. Dat moet maar meer smaken

Terug
Bovenaan Onderaan