BasBQ
Beef en Steak

Smash Burgers op de speksteen

 
 

diesel4666

Stoker
Berichten
458
De vrouw is vanavond uit eten met vriendinnen. M'n 2 zoontjes hadden zin in een burger. Vandaag dan maar voor het eerst smash burgers gemaakt. Moet bekennen dat ik dit nog nooit gegeten had...
Uiteraard de speksteen gebruikt. Wat een lekker bruine korst geeft die toch!!!
Ook nog zelf een burgersausje in elkaar geflanst. Zeer lekker!

Filmpje gemaakt:
7b4ac36ba8f0a414279891e6635184db.jpg
baaac2a408b0b7d1eab2feb3568147e6.jpg
fa5696e7c22e82f709f63f41d088d798.jpg
1e87c31fe51130e33e2c95b2d340779d.jpg
33724390950bf74b8da110bae6eae073.jpg
1eba78191aef1c0df532f02a6ce694f5.jpg
 
Lekker ... wat zijn dat voor pistolets of broodjes ?

Want die "hamburgerbroodjes" vind ik persoonlijk maar niks, voor mij liever een pistolet of iets gelijksaardig
 
Dat ziet er goed uit.

Binnenkort maar weer eens maken.
 
Lekker ... wat zijn dat voor pistolets of broodjes ?

Want die "hamburgerbroodjes" vind ik persoonlijk maar niks, voor mij liever een pistolet of iets gelijksaardig
Ik heb dat dus ook. Die hamburgerbroodjes of gewone bolletjes vind ik nooit goed werken. Te slap en te klein. Pistolets vind ik weer te hard.

Deze smashburger zien er heerlijk uit!
 
Ik heb dat dus ook. Die hamburgerbroodjes of gewone bolletjes vind ik nooit goed werken. Te slap en te klein. Pistolets vind ik weer te hard.

Deze smashburger zien er heerlijk uit!
Boerenpistolets zijn iets zachter, die worden bij mijn weten gemaakt met slechts een klein beetje stoom.
Een pistolet krijgt zijn krokantje door stoom (als je die zelf maakt, gewoon bakje met water de oven in duwen)
Ik maak dikwijls zelf broodjes en dat zijn dan eigenlijk "boerenpistolets". Gewoon halve zak broodmix en even laten rijzen en dan bolletjes van maken. Daar maken we dan meestal zo een "bloem" van en kan je broodjes aftrekken, is in een mum klaar en met een "goeie" broodmix of gewoon de simpelste broodmix met wat kruiden bij echt lekker
 
Lekker ... wat zijn dat voor pistolets of broodjes ?

Want die "hamburgerbroodjes" vind ik persoonlijk maar niks, voor mij liever een pistolet of iets gelijksaardig
Helemaal eens. Ik haal altijd italiaanse bol of tijgerbol bij de jumbo. Super.
 
Terug
Bovenaan Onderaan