BasBQ
Beef en Steak

Smash burger met kaas

 

Ronny B

Vuurmaker
Berichten
71
Vandaag smash burger met een wrap in plaats van een broodje, gezien bij postal barbecue.

Eerst de bacon in de skillet tot het lekker bruin wordt , dan de bacon er uit en de ui in stukjes in de skillet met wat bruine suiker 2 lepels balsamico azijn en een beetje water.
Als de uitjes lekker zijn aangezet de bacon er weer bij.
Als dit klaar is mag het aan de kant om later tussen je wrap te doen.

Nu de burgers op de speksteen rond de 250 graden.
1 kant bruin omdraaien dan de geraspte chedder er op als de kaas smelt mag de wrap daar weer bovenop.
Blijft de wrap lekker plakken dan draai je het geheel om met de wrap onder , even wachten dan er afhalen dubbel doen en als eerste gemaakte prutje van bacon en ui er tussen.

Mocht het je wat lijken is het verstandig om het originele filmpje te bekijken, ik ben geen ster in verhaaltjes vertellen šŸ¤£


IMG_0389.jpeg
IMG_0391.jpeg
IMG_0393.jpeg
IMG_0392.jpeg
IMG_0395.jpeg
 
Dat ziet er fantastisch uit! Heb je misschien ook het recept van dat bacon/uien mengseltje? De hoeveelheden en gebruik je spekblokjes of plakjes die je klein snijdt, dat soort dingen.

En dan nog een vraag: je gebruikt de speksteen, die heb ik niet maar wel een gietijzeren plancha voor in de KJC3, is het een toevoeging om een speksteen naast de plancha aan te schaffen?
 
Dat ziet er fantastisch uit! Heb je misschien ook het recept van dat bacon/uien mengseltje? De hoeveelheden en gebruik je spekblokjes of plakjes die je klein snijdt, dat soort dingen.

En dan nog een vraag: je gebruikt de speksteen, die heb ik niet maar wel een gietijzeren plancha voor in de KJC3, is het een toevoeging om een speksteen naast de plancha aan te schaffen?
Het recept is voor 3 personen
3 wraps
Half pakje bacon,reepjes of zelf snijden van een stuk .
2 uien .
3 e/l bruine suiker.
2 e/l balsamico azijn.
Water naar behoefte ivm indikken van het mengsel.
Eerst de bacon maken dan smelt het vet er van en daar bak je de uitjes in.

Het verschil tussen de Plancha en de speksteen weet ik niet,ik gebruik alleen de steen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan