BasBQ
Beef en Steak

Smaakoverdracht WSM

 

Roker

Kooltjesharker
Berichten
121
Vraag : ik heb sinds kort een WSM, en heb daar tot nu toe voornamelijk varkensvlees op klaargemaakt (vooral spareribs en een keer pulled pork). Na de lovende berichten over de picanha, heb ik mij afgelopen weekend een keer gewaagd aan een mooi runderstaartstuk van de lokale slager. Het vlees was super, mooi roze en boterzacht! Naast de gewone rooksmaak, meende ik echter ook iets van een varkensvleessmaakje aan het vlees te proeven. Zou het kunnen zijn dat door de stoom er toch iets van een smaakoverdracht plaatsvindt?

Ik zie dat sommigen zonder water werken, maar alleen met alufolie afdekken. Heeft dat hier mee te maken?
 
Folie heeft niets met dat te maken. Mijn vraag is eigenlijk waarom je je picanha in een smoker maakt en niet op een gewone BBQ.
 
Het had inderdaad ook op een gewone BBQ gekund. Ik heb hem nu op zo'n 140 graden klaargemaakt, en had bedacht dat het makkelijker zou zijn om hem op de WSM op temperatuur te houden. Ben momenteel zoveel mogelijk dingen op de WSM aan het proberen, misschien in dit geval wel te veel....  :p
 
ik gebruik nog steeds water in mijn wsm.. maar wel elke keer nieuw water en na gebruik maak ik de waterbak schoon dsu ik denk niet dat daar smaakoverdracht plaatsvind
 
Ik maak de waterbak ook helemaal schoon, dus dat is het inderdaad niet. Niemand lijkt het hier te herkennen, dus misschien beeld ik het mijzelf in....
 
misschien dat je de BBQ/rook smaak herkend in beide gerechten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan